در صحن علنی مجلس صورت گرفت

قاضی‌پور: روحانی و ظریف باید درباره اجلاس دریای خزر به نمایندگان گزارش دهند/لاریجانی: این موافقت‌نامه باید به مجلس بیاید

قاضی‌پور: روحانی و ظریف باید درباره اجلاس دریای خزر به نمایندگان گزارش دهند/لاریجانی: این موافقت‌نامه باید به مجلس بیاید
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 11:39

رئیس مجلس گفت: مراحل قانونی درباره اجلاس دریای خزر باید طی شود، بنابراین این موافقت‌نامه باید به مجلس بیاید.

العالم - ایران

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خانه ملت طی اخطاری با استناد به اصل ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی، اظهار داشت: قراردادهای بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد و تغییر در خطوط مرزی ممنوع است.

وی افزود: رئیس جمهور یا وزیر امورخارجه کشورمان باید به مجلس احضار شوند تا درباره اجلاس دریای خزر به نمایندگان گزارش دهند و در جریان موضوع قرار گیریم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی و سلطنت‌طلبان شایعاتی را در مورد دریای خزر منتشر کردند، افزود: ما حق مسلم خود را از دست نمی‌دهیم و باید از نفت دریای خزر استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: در مورد دریای خزر غوغایی که به پا شد یک بحث است.

وی افزود: اما تا جایی که می‌دانم این موضوع مربوط به تحدید حدود نیست بلکه مربوط به شرایط نظامی و محیط زیست در دریای خزر و از این جنس است.

وی افزود: مراحل قانونی در این زمینه باید طی شود؛ بنابراین این موافقت‌نامه باید به مجلس بیاید.

لاریجانی ادامه داد: امضای وزرا پای آن امضای اولیه است و لایحه آن باید در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها