تعیین 19 ژوئیه به عنوان روز «مبارزه با آپارتاید اسرائیل»

تعیین 19 ژوئیه به عنوان روز «مبارزه با آپارتاید اسرائیل»
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 11:57

پس از تصویب قانون موسوم به «کشور یهودی»، یکی از سازمان‌های سیاسی عربی در فلسطین اشغالی، روز 19 ژوئیه را به عنوان روز «مبارزه با آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«کمیته عالی پیگیری امور گروه­‌های عربی در اسرائیل» در ادامه مبارزه عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی علیه قانون موسوم به «کشور یهود» روز 19 ژوئیه (28 تیرماه) را به عنوان روز «مبارزه با آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، «کمیته مدارس عربی در اسرائیل» نیز بر بانجام فعالیت‌هایی علیه قانون مذکور فراخواند و از نامزدهای انتخابات عربی محلی در اسرائیل درخواست کرد مخالفت خود را با قانون کشور یهودی نشان دهند.

تعیین 19 ژوئیه -روزی که در آن قانون کشور یهود در کنست به تصویب رسید- به عنوان روز مبارزه با آپارتاید اسرائیل توسط «احمد الطیبی» رئیس لیست یکپارچه عربی در کنست پیشنهاد داده شد و شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در بیانیه نشست اخیر خود طی هفته گذشته، این موضوع را اعلام کرد.  

«کمیته عالی پیگیری امور گروه­ های عربی در اسرائیل» نهادی سیاسی است که در سال 1982 با هدف وحدت و متمرکز شدن کار سیاسی عرب‌های فلسطین اشغالی و هماهنگی میان موسسات وابسته به آنها تشکیل شد.

«کنست» یا همان پارلمان رژیم صهیونیستی پنجشنبه 28 تیرماه، لایحه این قانون را با 62 رأی موافق، 55 رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رساند و حالا فلسطین در نظر تل‌آویو، کشور تاریخی یهودیان به شمار می‌رود، زبان عبری تنها زبان رسمی آن می‌شود و نام این کشور «اسرائیل» است

پربیننده ترین خبرها