جهانگیری در نشست با گروهی از اقتصاددانان جوان:

اداره مطلوب کشور و کاهش آثار تحریم‌ها مهمترین اولویت فعلی دولت است

اداره مطلوب کشور و کاهش آثار تحریم‌ها مهمترین اولویت فعلی دولت است
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 13:24

معاون اول رییس جمهور اداره مطلوب کشور و جلوگیری از آسیب رسیدن به زندگی مردم در شرایط تحریم را مهمترین اولویت دولت دانست.

العالم _ ایران / سیاسی

جلسه دیدار جمعی از کارشناسان جوان اقتصادی با معاون اول رییس جمهور عصر شنبه برگزار شد.

 اسحاق جهانگیری در این جلسه اداره مطلوب کشور و جلوگیری از آسیب رسیدن به زندگی مردم در شرایط تحریم را مهمترین اولویت دولت دانست و گفت: باید با ایجاد ساز و کار‌های کارآمد برای اداره کشور به نحوی عمل کنیم که زندگی مردم و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی دچار آسیب نشود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با ایجاد اتاق فکر و گروه اقدام برای اعمال تحریم علیه ایران، بر لزوم برنامه ریزی دقیق و واکنش بموقع برای مهار تحریم‌ها تاکید کرد و افزود: باید در مقابل اقدامات آمریکا برنامه‌هایی را به اجرا بگذاریم که کمترین فشار و آسیب بر اقشار مختلف جامعه به ویژه طبقات ضعیف وارد شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت از نقد عالمانه و کارشناسی سیاست‌های اقتصادی خود استقبال می‌کند، تاکید کرد: من بعنوان معاون اول رییس جمهور باید از سیاست‌های دولت حمایت کنم در عین حال آمادگی لازم برای اصلاح مستمر سیاست‌های اقتصادی دولت وجود دارد تا با تقویت نقاط قوت سیاست‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف بر کارآمدی سیاست‌های اقتصادی دولت بیافزائیم. 
رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از کارشناسان اقتصادی حاضر در جلسه خواست با بکارگیری همه توان و ظرفیت علمی خود راهکار‌های عملی و قابل اجرا و عملیاتی در جهت مهار تحریم‌ها و اداره هر چه بهتر کشور تدوین کنند و راهکار‌های پیشنهادی برای مدیریت کشور در شرایط تحریم را به دولت ارائه دهند.

در این جلسه که دبیر هیات دولت و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند، برخی از راهکار‌ها برای مهار تحریم و کاهش آثار منفی آن بر اقتصاد کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها