اتهام‌زنی تازه بولتون به ایران؛

تلاش ایران برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای 15 آبان کنگره آمریکا

 تلاش ایران برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای 15 آبان کنگره آمریکا
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 17:39

«جان بولتون» مشاور امنتی ملی کاخ سفید در یک اتهام‌زنی تازه آمریکا علیه ایران مدعی شده که تهران در تلاش برای دخالت در انتخابات 15 آبان میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا است.

العالم _ آمریکا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به اراضی اشغالی سفر کرده، در یک مصاحبه مدعی شده که ایران درصدد تلاش برای مداخله در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا است.

«جان بولتون» در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» آمریکا مدعی شده که علاوه بر روسیه، ایران، کره شمالی و چین در تلاش برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۵ آبان کنگره آمریکا هستند؛ انتخاباتی که در آن همه اعضای مجلس نمایندگان و ۳۴ عضو از ۱۰۰ عضو مجلس سنای آمریکا باید انتخاب شوند.

مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» در پاسخ به سوال مجری شبکه آمریکایی درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آتی کنگره مدعی شد که علاوه بر روسیه، نگرانی امنیت ملی در خصوص دخالت چین، ایران و کره شمالی در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا وجود دارد.

ادعای تازه ضد ایرانی این مقام ارشد آمریکایی در حالی مطرح شده که جنجال‌ها در این کشور درباره  دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و ادعای تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگری از این مصاحبه، بولتون درباره گفت‌و‌گوهای آمریکا با کره شمالی هم اظهارنظر کرد و گفت، مهم است که پیونگ یانگ در موضوع خلع سلاح اتمی از خود «جدیت نشان دهد».

مشاور ترامپ همچنین خبر داد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا «به زودی» برای دیدار با مقام‌های کره شمالی به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

مجری شبکه ای‌بی‌سی به برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال «خصوصی‌سازی» جنگ  در افغانستان به جای استفاده از ارتش آمریکا اشاره کرد و نظر مشاور ترامپ را جویا شد.

بولتون در پاسخ گفت: «من همیشه آمادگی پذیرش نظرات جدید را داشتم (اما) در نهایت تصمیم گیری در این باره با رئیس‌جمهور خواهد بود».

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که ترامپ در نظر دارد تا مسئولیت پیشبرد ماموریت جنگی آمریکا در افغانستان را به شرکت‌های خصوصی امنیتی واگذار کند

پربیننده ترین خبرها