کارشناس امور افغانستان:

طالبان براي تسلط بر افغانستان مي جنگد

طالبان براي تسلط بر افغانستان مي جنگد
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 17:53

كارشناس امور افغانستان با اشاره به اينکه کاهش عمليات ناتو در افغانستان به مناطق تحت سلطه طالبان مربوط مي شود، گفت: طالبان منتظر خروج آمريکا است و براي سلطه بر سراسر افغانستان مي جنگد.

" طارق ابراهيم" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در کابل، گفت: كاهش عمليات ناتو در افغانستان به معناي پايان اين عمليات نيست، بلكه عمليات ناتو در مناطق تحت سلطه طالبان کاهش خواهد یافت و آمريكا نيروهاي خود از این مناطق خارج خواهد کرد.

کارشناس امور افغانستان، گفت:طالبان و ديگر گروهاي مخالف آمريكا از اين طرح سود مي برند و آمريكا که تصور مي كرد  مي تواند اوضاع افغانستان را تحت كنترل خود در آورد، شکست خورده است؛ اما بزرگترين متضرر دولت افغانستان است، زيرا نمي تواند سياست هاي نظامي خود را براي مقابله با طالبان اجرا كند.

ابراهیم با اشاره به اینکه طالبان با دولت افغانستان سازش نخواهد کرد، افزود:طالبان براي تسلط بر افغانستان مي جنگد و منتظر حمله به كابل و اشغال آن و سرنگون كردن نظام حاكم است.

ابراهيم درباره حملات اخیر به نيروهاي ناتو، گفت : حملات به نيروهاي ناتو در نوع خود بي نظير بود زيرا اين حملات با حمله به نيروهاي آمريكائي و ناتو آغاز شد و به حمله به پايگاه هاي نظامي آمريكا رسيد، به نحوي كه 6 فروند هواپيماي راهبردی آمريكا كه در هر مكاني فرود مي آيند و چند بالگرد منهدم شدند.

 18:39-18



 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها