سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق:

پروژه آمریکا برای جداسازی سوریه و لبنان از عراق و ایران شکست خورده است

پروژه آمریکا برای جداسازی سوریه و لبنان از عراق و ایران شکست خورده است
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 12:25

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق ضمن اعلام اینکه اکنون اکثریت پارلمان مخالف با حضور نظامی آمریکا در این کشور هستند، بر شکست طرح آمریکا برای جداسازی سوریه و لبنان از عراق و ایران تأکید کرد.

العالم - عراق

«جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد حضور احزاب سیاسی که به آمریکایی‌ها وعده باقی ماندن در عراق را داده بودند، در پارلمان عراق کم شده و امروز صدای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) و قوای مقاومت مخالف با حضور آمریکا، بلندتر است.

وی در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» لبنان اعلام کرد: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق همان کسی است که خارج از تصمیم‌گیری پارلمان، خواستار (ادامه) حضور آمریکایی‌ها بوده است.

الحسینی سپس حیدر العبادی را متهم به اعمال فشار بر قوای مقاومت برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی‌ در عراق متهم کرد و افزود نیروهای آمریکایی پس از شکست تمام پروژه‌هایشان در این کشور اعلام کرده‌اند در عراق می‌مانند.

وی تأکید کرد الحشد الشعبی و مقاومت مخالف با حضور نظامی آمریکا امروز دست برتر را دارد و اکثریت پارلمان فعلی مانند ائتلاف‌های «الفتح و دولة القانون» با این موضوع (حضور آمریکا در عراق) مخالفند.

الحسینی ادامه داد آمریکا زمانی که احساس کرد ائتلاف اکثریت در پارلمان مخالف با حضور نیروهایش در عراق هستند، تحرکات خود را آغاز کرد (اما) مرزهای عراق باید به دست خود عراقی‌ها باید و گردان‌های حزب‌الله اجازه حضور نیروهای آمریکا در آنجا را نخواهند داد.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق امکان تأسیس گروهکی مانند داعش هر چند پس از 20 سال را منتفی دانست و گفت زیرساخت‌های این گروهک دیگر فروپاشیده است.

الحسینی در ادامه تصریح کرد: آمریکا فهمیده که دیگر نمی‌تواند از عراق به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کند. کسانی که در عراق با طرح آمریکایی همراه شد‌ه‌اند به مسیر صحیح برگردند.

وی در پایان تأکید کرد پروژه آمریکا برای جداسازی سوریه و لبنان از عراق و ایران از طریق تسلط بر مناطق مرزی شکست خورده است.

علیرغم تاکیدهای برخی مقام‌ها و شخصیت‌های عراقی درباره لزوم خارج شدن نظامیان آمریکایی از این کشور، یک مقام نظامی واشنگتن گفته که حضور نظامیان آمریکایی در عراق همچنان ادامه می‌یابد.

به گزارش رویترز، ژنرال «شان رایان» مدعی شد: «دلیل اصلی (ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق) بعد از شکست نظامی داعش، تلاش‌ها برای ایجاد ثبات است  ما هنوز هم باید آنجا باشیم و این یکی از دلایلی است که ما حضورمان را حفظ خواهیم کرد».

این مقام واشنگتن البته تاکید کرد که احتمال کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق وجود دارد و این موضوع به حضور نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو در عراق بستگی دارد

پربیننده ترین خبرها