رویترز: چین خرید نفت از ایران را ادامه می دهد

رویترز: چین خرید نفت از ایران را ادامه می دهد
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 16:57

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: چین بزرگترین مصرف کننده نفت ایران با وجود تحریم های نفتی آمریکا، همچنان خرید نفت از تهران را ادامه می دهد.

العالم ـ آسیا

رویترز گزارش داد چین تصمیم گرفته است از این به بعد محموله های نفت خریداری شده از ایران را با نفتکش های شرکت ملی ایران حمل کند تا بتواند به خرید نفت از تهران برغم تحریم های آمریکا ادامه دهد.
در این گزارش آمده است: شرکت های 'جوهای جنرونگ'، 'ساینوپک' بزرگترین شرکت نفتی آسیا و شرکت ملی نفت چین، در توافق جدیدشان با ایران به تهران اجازه داده اند نفت خریداری شده را نفتکش های شرکت ملی نفت ایران حمل کنند.
در ادامه این مطلب آمده است: این تغییرات و آغاز حمل نفت با کشتی های ایرانی نشان می دهد که چین به هیچ وجه قصد ندارد تحریم های نفتی آمریکا را اجرایی کند.
این خبرگزاری گزارش کرده است در ماه ژوئیه تمام 17 محموله نفتی خریداری شده چین از ایران توسط تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران به چین حمل شده اند، در ماه ژوئن نیز از 19 محموله حمل شده تنها هشت تانکر توسط شرکت های چینی بوده است.
با این حال شرکت های نفت چین، ساینوپک و جوهای جنرونگ چنین موضوعی را تکذیب کرده اند.
در ماه گذشته، چین روزانه حدود 23.8 میلیون بشکه برابر با روزانه 767 هزار بشکه از ایران نفت خریداری کرده است در ماه ژوئن نیز این رقم 19.8 میلیون بشکه یا 660 هزار بشکه در روز بوده است.
طبق آمار گمرک چین، در سال 2017 نیز چین به طور متوسط روزانه ​​623 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است.
به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی بعد از خروج این کشور از برجام اعلام کردند خریداران نفت خام ایران باید تا چهارم نوامبر (13 آبان 1397) واردات نفتی خود از ایران را پایان دهند، در غیر این صورت مشمول تحریم ثانویه آمریکا خواهند شد.
تحریم های ثانویه آمریکا علیه طرف های خریدار نفت خام از ایران که مغایر قوانین تجارت بین المللی است، موجب واکنش منفی کشورهای مختلف شده به طوری که تعدادی از این کشورها در صدد مستثنی شدن خود هستند و برخی از کشورها نیز اعلام کرده اند که آن را اجرا نخواهند کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها