علت مخالفت جبهه خلق برای آزادی فلسطین با آتش بس چیست؟

علت مخالفت جبهه خلق برای آزادی فلسطین با آتش بس چیست؟
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 21:19

جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل بیانیه ای درباره آتش بس در غزه میان گروههای فلسطینی و رژیم اشغالگر اسراییلی صادر کرد.

العالم . باخبرنگاران 

در این بیانیه آمده است: 11 سال است که تلاش های دشمن برای به زانو درآوردن مردم ما در غزه با اشکال مختلف خواه از طریق جنایت های مختلف و یا محاصره ادامه دارد؛ اما مردم مقاوم و صبور ما در فلسطین اقدامات رژیم را ناکام گذاشتند و تصویری اعجاز گونه از مقاومت و فداکاری به نمایش گذاشتند که آخرین مورد آن تظاهرات بازگشت و ابتکار بادبادک های آتش زا بود.

امروز در شرایطی که "معامله ترامپ" با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رییس جمهور آمریکا و "قانون سرزمین یهود" آغاز شده است و نیز در سایه محاصره غزه و چنددستگی در عرصه فلسطین، برخی تلاش ها برای خارج کردن غزه از حیطه درگیری ها با دشمن صهیونیستی از طریق دام موسوم به "آتش بس" در مقابل طرح های انسانی صورت می گیرد که هدف از آن ایجاد رخوت در غزه و نیز  ايجاد اختلاف و تفرقه میان مقاومت و مردم و سپس ایجاد آتش بسی نامحدود است.

ما در جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل، درد و رنج و سختی های مردم ما در غزه را درک می کنیم و بر این باوریم که ابتدا رفع ظلم و محاصره و کاهش حجم سختی ها و مشکلات همراه با حفظ وضعیت درگیری با دشمن با ابزارهای مناسب و حفظ فرهنگ و سازوکارهای مقاومت از طریق وحدت فلسطینی که به چند دستگی منتهی شود، و به بازیابی جایگاه و نقش سازمان آزادیبخش منجر شود، محقق گردد.

وحدت ملت ما و نیروهای آن اصل و پایه ای است که مانع از هدف قرار گرفتن مردم ما از سوی دشمن خواه در غزه و یا کرانه باختری و یا سرزمین های اشغالی سال 1948 می شود.

از این رو ما مخالفت خود را با آتش بس اعلام می کنیم و در نشست هایی که با طرف های ذیربط منعقد کردیم، این مساله را به اطلاع برادران خود در مصر رساندیم و از تلاش های دولت مصر برای پایان دادن به چند دستگی ها تشکر و قدردانی می کنیم.

از سوی دیگر هیات جبهه خلق شرح مفصلی درباره علل مخالفت با آتش بس را به هیات جنبش حماس و دیگر گروه های شرکت کننده در مذاکرات قاهره ارائه داده است.

پربیننده ترین خبرها