هشدار دستیار سابق ترامپ درباره پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات کنگره آمریکا

هشدار دستیار سابق ترامپ درباره پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات کنگره آمریکا
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 21:27

دستیار سابق رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه به هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه خود هشدار داد اگر همین امروز انتخابات میان دوره‌ای کنگره برگزار شود جمهوریخواهان قافیه را به دموکرات‌ها خواهند باخت.

العالم _ آمریکا

«استیو بَنِن» یکی از چهره‌های کلیدی کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ گفت که اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، جمهوری‌خواهان کنترل اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را از دست می‌دهند.

استیو بَنِن استراتژیست سابق رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با «آسوشیتدپرس» درباره وضعیت بد جمهوری‌خواهان در برابر دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد.

به گفته او اگر همین امروز انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شود، جمهوری‌خواهان قافیه را به دموکرات‌ها خواهند باخت و بین ۴۰ تا ۵۰ کرسی از مجموع کرسی‌هایی که هم اکنون دارند را از دست خواهند داد.

 جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان کنونی آمریکا که ۴۳۵ کرسی دارد دارای اکثریت ۲۳۶ کرسی هستند و دموکرات‌ها ۱۹۳ کرسی دارند.

هشدار استراتژیست ارشد سابق ترامپ به جمهوری‌خواهان در حالی مطرح شده که قرار است ۱۵ آبان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره برای تعیین همه اعضای مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای این کشور برگزار شود.

بنن با هشدار درباره وضعیت جاری حزب جمهوری‌خواه، از سران و اعضای تاثیرگذار این حزب خواست پشت سر ترامپ قرار گرفته و به مقابله با دموکرات‌ها برخیزند.

او گفت: «اکنون مساله قانع کردن هیچ کسی نیست چرا که برای این کار دیر شده است. ما ۹۰ روز تا انتخابات فاصله داریم. الان مساله، مساله مشارکت رای‌دهندگان است».

این مقام سابق دولت ترامپ همچنین به جمهوری‌خواهان درباره تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در صورت کسب اکثریت کنگره این کشور توسط این حزب هشدار داد.

استراتژیست سابق ترامپ در کاخ سفید درباره انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری این کشور و رقبای احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا هم اظهارنظر کرد.

به گفته وی، یکی از این افراد، «مایکل آوناتی» وکیل «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن است؛ کسی که از ترامپ بابت دادن حق السکوت به او در رابطه با  ارتباط غیراخلاقی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دادگاه شکایت کرده است.

استراتژیست سابق ترامپ، درباره آوناتی گفت: «او جنگجو است و مردم به دنبال جنگجوها هستند. او در رقابت‌های مقدماتی یکی از نیروها است و دلیل ساده این موضوع هم آن است که او بر خلاف دموکرات‌ها یک جنگجو است».

اظهارنظر بَنِن درباره وکیل این پرونده جنجالی علیه ترامپ در حالی مطرح شده که روند رسیدگی به شکایت از رئیس‌جمهور آمریکا در حال پیگیری است؛ پرونده‌ای که با مواضع و اقدامات اخیر «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق ترامپ جنجالی‌تر هم شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها