نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی با نام «کوثر» رونمایی شد + جزئیات

نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی با نام «کوثر» رونمایی شد + جزئیات
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 09:15

همزمان با سالروز صنایع دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته با نام "کوثر" با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

العالم _ ایران / سیاسی

نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی با نام کوثر تولید و رونمایی شد.

همزمان با 31 مرداد سالروز صنایع دفاعی، تحقیق و تلاش شبانه‌روزی متخصصان صنایع هوایی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 با نام کوثر تولید و با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

این جنگنده که به دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای مزیت‌هایی همچون معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4،بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خدمات به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چند منظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی، ساخت هواپیما، جنگنده‌های ارگانیک و کنترل آتش 94 قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بودکه نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.
 

پربیننده ترین خبرها