تروریست های سوریه در گردان "شهید صدام حسین"!

تروریست های سوریه در گردان
چهارشنبه 29 شهريور 1391 - 09:10

اسامه محمد بلال از فرماندهان شورشيان سوريه با انتشار ويدئويي بر روي اينترنت، از تشكيل گروهك مسلحي تحت عنوان "گردان شهيد صدام حسين" در شهر ادلب در شمال غرب سوريه خبر داد و اعلام كرد: اين گردان تحت نظر "ارتش آزاد سوريه" فعاليت خواهد كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اعلام این خبر با واکنش های مختلفی در کشورهای عربی مواجه شده است. محافل سياسي كويتي نارضايتي و خشم شديد خود را از نامگذاري اين گروهك به نام صدام حسين اعلام كرده اند. اين در حالي است كه شماري از نمايندگان اخوان المسلمين در پارلمان كويت با جمع آوري كمك هايي در آن كشور و رساندن آن به ادلب به تشكيل اين گروهك با استفاده از اموال مردم كويت، كمك كرده اند.

نبيل فضل روزنامه نگار کویتی در واکنشی تمسخرآمیز به این خبر،  با "تبریک" به نمایندگان اخوان المسلمين در مجلس  كويت (به ويژه جمعان الحربش و وليد الطباطبايي) به خاطر اعلام تشكيل گردان صدام حسين، آن هم با استفاده از اموال مردم كويت، مي نويسد: در ديدار حربش و طباطبايي با رياض الاسعد سركرده گروهك هاي مسلح سوريه، موسوم به ارتش آزاد، وي به آنها اعلام كرده بود كه پاسخ كمك هاي كويتي ها را خواهد داد و به وعده هايش وفا خواهد كرد.

فضل مي افزايد: اخوان المسلمين كويت در سال 1990 اشغال كويت از سوي صدام حسين را نه تنها محكوم نكردند، بلكه حتی  آن را تأييد نموده و با ورود نيروهاي بيگانه براي آزادي كويت مخالفت كردند. امروز هم نمايندگان عضو اين جنبش براي تشكيل گرداني اقدام به جمع آوري كمك مي كنند كه نامي كاملا تحريك كننده و نفرت آور بر آن گذاشته شده است.

وي در ادامه مي افزايد: بايد از حربش پرسيد كه تشكيل "گردان صدام حسين" براي هر شهروند كويتي چه اندازه هزينه دربرداشته است؟

از سوی دیگر، کردهای سوریه اعلام کرده اند تشكيل اين گردان باعث تنفر و تنش در روابط ميان كردها و اعراب خواهد شد، زيرا صدام حسين ديكتاتور عراق جنايات بزرگي عليه مردم منطقه كردنشين شمال آن كشور مرتكب شد و طي عمليات موسوم به "انفال"، 182000 كرد را قتل عام كرد. همچنين در بمباران شيميايي شهر حلبچه توسط رژيم صدام بيش از 5000 نفر از شهروندان اين شهر اعم از زن، مرد، پير و جوان كشته شدند و مردم منطقه مذكور هنوز از پيامدهاي اين جنايت بزرگ رنج مي برند.

تشکیل گردانی با نام "صدام حسین" در حالی صورت می گیرد که ملل منطقه، از جمله ملت های عراق، ایران و کویت، جنایت های بی شمار وی را که زندگی میلیون ها نفر را در این کشورها تحت تأثیر قرار داد، از یاد نبرده اند و این نامگذاری، ماهیت حقیقی تروریست ها و افراد مسلح حاضر در سوریه و اهداف آنان را بیش از پیش آشکار می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها