کرملین: منتظر جزئیات پیشنهاد همکاری آمریکا با روسیه می‌مانیم/ مایکروسافت با کدام مدرک، روسیه را متهم می‌کند؟

کرملین: منتظر جزئیات پیشنهاد همکاری آمریکا با روسیه می‌مانیم/ مایکروسافت با کدام مدرک، روسیه را متهم می‌کند؟
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 17:41

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد مسکو از ابراز تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای بهبود روابط با روسیه استقبال می‌کند اما منتظر جزئیات این پیشنهاد همکاری می‌ماند.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، مسکو از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تمایل برای همکاری با روسیه استقبال می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه تأکید کرد، «البته استقبال ما از این ابراز تمایل زمانی بیشتر خواهد شد که شاهد اقدامات ملموس و واقعی برای بهبود روابط دوجانبه میان دو کشور باشیم».

بر اساس این گزارش، ترامپ روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفته بود که تنها در صورتی گزینه لغو تحریم‌ها علیه روسیه را در نظر خواهد گرفت که مسکو اقدامی مثبت برای واشنگتن انجام دهد به ویژه درباره سوریه و یا در اوکراین.

پسکوف در واکنش به این اظهارات گفت که کرملین مایل است تا جزئیات بیشتری در خصوص این پیشنهاد همکاری بشنود.

کرملین: مایکروسافت با کدام مدرک، روسیه را متهم می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین علاوه بر این گفت، اتهامات شرکت مایکروسافت آمریکا در خصوص اینکه هکرهای مرتبط با دولت روسیه سعی کرده‌اند تا وبسایت‌های دو اندیشکده آمریکایی و همچنین سایت سنای کنگره آمریکا را هدف قرار دهند، درک نمی‌کند.

شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت آمریکا امروز (سه‌شنبه) مدعی شده بود که بخش‌هایی از یک عملیات مرتبط با اطلاعات ارتش روسیه که وبسایت‌های سنای آمریکا و همچنین وبسایت‌های متعلق به اندیشکده‌های محافظه‌کار را هدف گرفته بود،‌ هفته گذشته خنثی شده است.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به این ادعا تأکید کرد: «ما نمی‌دانیم آنها از کدام هکرها صحبت می‌کنند».

وی افزود: «ما حتی نمی‌فهمیم که چه مدرک و مبنایی برای مطرح کردن این گونه اتهامات علیه روسیه در اختیار دارند. چنین شواهدی اصلا وجود ندارد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها