ولید بن طلال همچنان ممنوع الخروج است

ولید بن طلال همچنان ممنوع الخروج است
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 20:24

ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی با وجود گذشت چند ماه از آزادی اش همچنان ممنوع السفر است.

العالم - عربستان سعودی

روزنامه رای الیوم نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تحت فشار برخی کشورهای غربی، شاهزاده های سعودی و برخی تاجران را آزاد کرد اما این شاهزاده ها از آزادی کامل برخوردار نیستند و از سفر به خارج از عربستان محروم هستند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در شماره امروز خود در مطلبی نوشت: ولید بن طلال شاهزاده میلیاردی سعودی از سفر به خارج از عربستان محروم شده است و برادرش خالد بن طلال به خاطر انتقادش از بن سلمان به همراه دیگر شاهزاده ها در بازداشت خانگی به سر می برد.

این منبع تصریح کرد: بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به اغلب شاهزاده ها و تاجرانی که آنها را در هتل «ریتز کارلتون» بازداشت کرد -و در راس آنها تاجر و شاهزاده مشهور ولید بن طلال- اجازه سفر به خارج از کشور را نمی دهد. 

این در حالی است که ولیعهد سعودی همچنان برخی از شاهزاده ها از جمله خالد بن طلال برادر ولید بن طلال را در بازداشت نگه داشته است.

با وجود گذشت چند ماه از آزادی بن طلال وی همچنان در وضعی شبیه به بازداشت خانگی به سر می برد و تمام تحرکات او از طریق دستبندهای الکترونیکی زیر نظر است.

این منبع نوشت: ولید بن طلال اجازه سفر به خارج از کشور را ندارد در حالیکه او در بین پایتخت ها و شهرهای بزرگ غربی در آمریکا و اروپا برای نظارت بر شرکتهایش و دیدار با شرکا و دوستانش در حال رفت و آمد بود.

بن سلمان نمی داند آیا بازداشت خانگی بر اقدامات و فعالیت های بن طلال تاثیر دارد یا خیر زیرا برخی از تاجران عرب و غربی ها با توجه به شرایط ابهام آلود در عربستان از سفر کردن به ریاض پرهیز می کنند.

محمدبن سلمان همچنین بقیه شاهزاده ها و تاجران سعودی را از سفر به خارج منع کرده است مگر تعداد اندکی از آنها را که هیچ خطری برای منافع او ندارند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنان به بازداشت شاهزادگان و تاجران سعودی ادامه می دهد و از اسامی برجسته ای که تحت بازداشت قرار دارند می توان به خالد بن طلال برادر ولید بن طلال اشاره کرد که به علت انتقادهایش از بن سلمان دربازداشت به سر می برد.

این منبع نوشت: پس از آزادی تعدادی از شاهزاده های مشهور سعودی و در راس آنها ولید بن طلال که در هتل ریتز کارلتون در بازداشت بودند بقیه شاهزاده ها به زندان منتقل شدند و هیچکس به سرنوشت آنها اهمیتی نمی دهد و درباره آنها سکوت اختیار کرده اند.

گفتنی است بن سلمان به بهانه مبارزه با فساد بزرگترین عملیات بازداشت شاهزاده ها و پسر عموهایش را به راه انداخت که علت واقعی آن کاستن از نقش آنها در خاندان حاکم آل سعود بود زیرا بسیاری از شاهزاده های سعودی به انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان معترض بودند.

خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها