اگر عربستان حمایت ترامپ را از دست بدهد چه اتفاقی رخ می دهد؟

اگر عربستان حمایت ترامپ را از دست بدهد چه اتفاقی رخ می دهد؟
چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 11:54

این ریسک خطرناکی است که رژیم آل سعود همه سیاست های خصمانه خود در منطقه را به حضور و وجود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید و به پول ها و مبالغی که به آمریکا و شرکت ها و گروه های فشار پرداخت می کند محصور و محدود کند و این سیاست ها تنها باعث خشم ملت ها و کینه مردم از آل سعود می شود.

العالم - عربستان سعودی

حال این سوال مطرح می شود وضعیت آل سعود و سرنوشت مملکت آنان چگونه خواهد شد اگر ترامپ حمایت از آنان را متوقف کند یا به هر علتی سعودی ها؛ ترامپ را از دست بدهند به خصوص این که همین سعودی ها به حمایت از تکفیری ها و گروه های تروریستی و رفتارهای عجیب دیگر قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کردند؟

رژیم آل سعود حساب زیادی روی کسب رضایت ترامپ از خود باز کرده است و به همین علت پول ها و مبالغ هنگفت و کلانی به وی می دهد تا جایی که ترامپ از مقامات سعودی به نام گاو شیرده یاد کرده است. همه این اقدامات سعودی ها در واقع با هدف تغییر دادن جهت باد خشم غربی ها و آمریکا به خصوص علیه عربستان است زیرا این کشور مذهب وهابی را که به وجود آورنده تروریسم حتی از طریق مساجد  در اروپا است بنیان نهاده است.

آمریکایی ها فراموش نمی کنند که 15 نفر از عاملان حملات 11 سپتامبر از آموختگان و پیروان وهابیت بودند.

رژیم آل سعود همچنین گروه های تروریستی را که برنامه های سیاسی طایفه گرایی و تکفیری را انجام می دهد و با این کار میان مسلمانان فتنه گری می کنند و خون انسان های بی گناه در پاکستان، افغانستان، یمن و نیجریه را می ریزند تامین مالی می کند.

کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن و ... نیز تاکنون از فتنه گری و اختلاف افکنی سعودی ها در امان نبوده اند و خون بسیاری از مردم این کشور نیز به علت حمایت مالی و تجهیزاتی سعودی ها از تروریست ها به ناحق ریخته شده است.

حرص و طمع ترامپ و امید وی به بهبود اقتصاد آمریکا و پیروی او از سیاست حمایتی همان نقطه ضعفی است که رژیم آل سعود در خروج از تنگنای و باتلاق گرفتار در آن بدان دلخوش کرده و امید بسته است.

رژیم آل سعود در دوره زمامداری باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا تلاش زیادی کرد تا از متهم شدن به حمایت از تروریسم و تامین مالی آن خارج شود.

سعودی ها همچنین تلاش زیادی کردند تا ترامپ را به خروج از توافق هسته ای با ایران ترغیب و تشویق کنند و رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص به همراه سعودی ها تلاش زیادی برای متقاعد کردن ترامپ انجام داد زیرا توافق هسته ای ایران با شش کشور قدرتمند جهان  دستاورد سیاسی ممتازی برای جمهوری اسلامی ایران بود و کشورهای غربی و آمریکا را وا می داشت تا به ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه ای از جهت فناوری ، اقتصادی و نظامی قلمداد کنند و همین موضوع باعث شد تا عربستان و رزیم صهیونیستی احساس خطر کنند و برای برهم زدن این توافق از هیچ توطئه ای دریغ نورزند.

عربستان سعودی همزمان با به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود از رفتار سیاسی محافظه کارانه عبور کرد سیاستی که در آن تنها به حمایت مالی از تروریست ها یا تسهیل در جذب نیرو برای آنان و وارد کردن آنان در جنگ های نیابتی اکتفا می کرد. اما امروز این رفتار سیاسی محافظه کارانه به به رفتار هجومی خصمانه مستقیم تغییر یافته است رفتاری که زمان اعلام جنگ فراگیر علیه مردم یمن به اوج خود رسید.

حمله به یمن با ادعای تلاش برای بازگشت مشروعیت به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و تامین امنیت مرزهای جنوبی عربستان و خارج کردن جنبش انصارالله از صنعا پایتخت و دیگر شهرهای یمن صورت گرفت این حمله با پوشش و حمایت سیاسی غربی ها و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام شد و در آن سعودی ها و حامیان منطقه ای و غربی و آمریکایی آنان مرتکب نسل کشی و جنایات جنگی و هولناکی شدند. فاجعه های بشری که از سوی سازمان های بین الملل و سازمان های غیر دولتی بی طرف ثبت وضبط شده است ایجاد کردند.

البته به رغم همه این حمایت غربی ها و حمایت های مالی آنان و حمایت های آمریکا و اظهارات ترامپ مبنی بر این که از متجاوزان به یمن حمایت می کند رژیم آل سعود نتوانسته است تاکنون پیروزی قابل توجهی در یمن، عراق،لبنان یا سوریه کسب کند بلکه نفرت از سعودی ها افزایش یافت و حتی مردم فلسطین نیز نوک پیکان شعارهای خود را علیه رژیم آل سعود تغییر دادند و تصاویر مقامات سعودی از جمله پادشاه و ولیعهد آن را آتش زدند.

این اقدام فلسطینیان به علت نقش مشکوکی است که رژیم آل سعود در خیانت به ارمان فلسطین و زیرپا گذاشتن حقوق فلسطینیان تنها به خاطر جلب رضایت لابی صهیونیسم به عنوان رئیس سعودی ها ایفا کرد. سعودی ها از توطئه صهیونیست ها حمایت کردند توطئه ای که در آن رژیم اشغالگر قدس در صدد تجزیه اراضی فلسطین و چپاول آن ها؛ یهودی سازی شهر قدس و مسجد الاقصی و لغو حق بازگشت آوارگان است و برای این کار به تازگی قانون نژادپرستانه سرزمین یهودیان را تدوین کرد.

ممکن نیست بر جنایاتی که عربستان و امارات متحد آن علیه مردم یمن مرتکب می شوند سرپوش گذاشته شود و حتی سکوت در قبال آنها را با میلیاردها دلار نمی تواند معامله کرد حتی زمانی که ترامپ زمام قدرت را در دست دارد.

رژیم آل سعود برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود میلیاردها دلار هزینه می کند در حالی که زنان و کودکان در یمن با تسلیحات آمریکایی و بر اساس داده های اطلاعاتی این کشور شهید می شوند.

حال اگر عربستان سعودی حمایت ترامپ را از دست بدهد چه می تواند بکند؟ به خصوص این که ترامپ دمدمی مزاج است و ممکن است تصمیم بگیرد که دست از حمایت از عربستان بر  دارد و به این باور برسد که در این تصمیمش سود بیشتری خواهد بود؟ در آن زمان جهانیان فریاد خواهند زد که عربستان سعودی یکی از بدترین نظام های موجود در عصر نوین و کنونی است و جنایاتی که در یمن مرتکب می شود مستلزم تصویب قطعنامه های قاطع بین المللی است که آن را از این اقدامات منصرف کند این که از درآمدهای نفتی خود علیه مسلمانان سوء استفاده نکند.

جامعه بین المللی باید از عربستان بخواهد که به میلیون ها انسانی که در پاکستان و عراق و سوریه و یمن از سوی گروه های تروریستی آسیب دیده اند و متضرر شده اند غرامت پرداخت کند.

چه بسا کار به اینجا ختم نخواهد شد و در آینده شاهد آن خواهیم بود که دست آل سعود از حرمین شریفین و سوء استفاده سعودی ها از مناسک و مراسم  دینی و عبادی حج به عنوان ابزار سیاسی کوتاه خواهد شد.

فالملك لا يدوم بالظلم والقتل والاجرام والإفساد فَقُلْ أَنذَرْتُكُمْ صَاعِقَةً مِّثْلَ صَاعِقَة عَادٍ وَثَمُودَ.

بدون تردید حکومت با ظلم، قتل، کشتار، جرم و جنایت و فساد تداوم نمی یابد پس اگر کافران (پس از این ادلّه و آیات الهی از خدا) اعراض کردند به آنها بگو: من شما را از صاعقه‌ای مانند صاعقه هلاک عاد و ثمود ترسانیدم.

احمد المقدادي

پربیننده ترین خبرها