در پی درگذشت کوفی عنان؛

پیام تسلیت روحانی و ظریف تسلیم مقام های غنا شد

پیام تسلیت روحانی و ظریف تسلیم مقام های غنا شد
جمعه 2 شهريور 1397 - 12:14

«نصرت الله مالکی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا پیام تسلیت جداگانه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان را به مناسبت درگذشت «کوفی عنان» دبیر کل پیشین سازمان ملل ، تسلیم مقام های کشور غنا کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دکتر روحانی در پیامی برای «نانا آکفو آدو» رئیس جمهوری غنا، عنان را یکی از شخصیت های ماندگار دانست و گفت، تلاش های صادقانه و مجدانه او در دوره دبیر کلی سازمان ملل متحد، موجب تقویت چندجانبه گرایی و صلح و امنیت بین المللی شد.
رئیس جمهوری کشورمان در ادامه این پیام کتبی، تاکید کرد، سازمان ملل با دبیر کلی عنان، دوران شکوهمندی را تجربه کرد و همواره از او با نام نیک یاد می شود.
روحانی در پایان برای دبیر کل پیشین سازمان ملل آرامش ابدی و غفران الهی و صبر و شکیبایی برای خانواده و ملت غنا آرزو کرد.
از سوی دیگر ظریف نیز در پیامی جداگانه برای «آیورکور باتچوی » وزیر خارجه غنا، درگذشت عنان را تسلیت گفت.
در این پیام کتبی آمده است، عنان، زمان تصدی پست دبیر کلی سازمان ملل ، تلاش های صادقانه و موثری برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و بحران های بین المللی داشت و دوران مسئولیت وی یکی از دوره های درخشان سازمان ملل متحد در زمینه صلح و امنیت بین المللی و تقویت چندحانبه گرایی بود.
وی افزود، غنا یکی از فرزندان شایسته و تاثیرگذار خود را در عرصه بین المللی از دست داد و از خداوند متعال ،غفران الهی و آرامش ابدی برای روح بلند آن فقید و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان و ملت غنا مسالت می نماید.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در غنا همچنین با حضور در وزارت خارجه این کشور، دفتر یادبود دبیرکل پیشین سازمان ملل را امضا کرد.
به گزارش ایرنا، کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل 27 مرداد در سن 80 سالگی در بیمارستانی در سوئیس درگذشت. وی هفتمین دبیرکل سازمان ملل بین سال های 1997 تا 2006میلادی ( 1376- 1385) بود.
کوفی عطا عنان در 8 آوریل 1938 میلادی در شهر کوماسی کشور آفریقایی غنا چشم به جهان گشود. وی در کالج مک آلیستر اقتصاد را فرا گرفت و روابط بین الملل را در ژنو و مدیریت را در دانشگاه ام آی تی آمریکا آموخت.
قرار است عنان در کشورش غنا به خاک سپرده شود.

پربیننده ترین خبرها