بیست و دومین راهپیمایی بازگشت فلسطینیان برگزار شد

بیست و دومین راهپیمایی بازگشت فلسطینیان برگزار شد
جمعه 2 شهريور 1397 - 13:36

بیست و دومین راهپیمایی بازگشت فلسطینیان با عنوان "وفاداری به کادر پزشکی و خبرنگاران" روز جمعه برای رفع محاصره غزه برگزار شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش روز جمعه پایگاه خبری عربی 21، کمیته ملی راهپیمایی بازگشت فلسطینیان با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از نقش کادر پزشکی و خبرنگاران در امدادرسانی به راه پیمایان و مقابله با دشمن جنایتکار از طریق افشای حقایق و علنی کردن سیاست های فاشیستی و مجرمانه این رژیم ، بر مجازات فرماندهان رژیم صهیونیستی به عنوان مجرم جنگی تاکید کرد.
نظامیان رژیم صهیونیستی با سرکوب راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت تاکنون بیش از 170 فلسطینی از جمله دو خبرنگار و سه امدادگر را شهید کرده اند.
کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره امروز (جمعه) در بیانیه ای بر ادامه این راهپیمایی‌ها در شرق غزه تا تحقق خواسته‌ها و در رأس آن رفع محاصره غزه تاکید کرد.
این بیانیه افزود: مردم فلسطین علی رغم تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی ،محاصره و اوضاع معیشتی فاجعه بار ، مصمم به تداوم راه پیمایی های بازگشت بوده و این روند هرگز متوقف نخواهد شد. 
بر اساس این بیانیه ، ما درباره حقوق مسلم خود شامل رفع محاصره کامل از غزه و پایان دادن به اشکال مختلف تجاوزبه مردم فلسطین هیچ معامله و یا سازشی نمی کنیم.
این کمیته، از جامعه بین المللی خواست به وظیفه خود نسبت به توقف جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و هدف قرار دادن کادر پزشکی و خبرنگاران عمل کند . 
کمیته مذکور از فلسطینیان خواست با تجمع در پنج اردوگاه های بازگشت (العوده) در نزدیکی دیوار حائل در شرق نوار غزه عصر امروز پس از نماز جمعه راه پیمایی را ادامه دهند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، "حنا عیسی" کارشناس حقوق بین المللی در خصوص حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کادر پزشکی و خبرنگاران گفت: رژیم اشغالگر قدس به قوانین بین المللی بشر دوستانه احترام نمی گذارد و نظامیان آن فرقی میان گروه های مختلف مردم فلسطین قائل نمی شوند و همه را اعم از امدادگر، خبرنگار یا شهروند را با گلوله هدف قرار می دهند.
عیسی ادامه داد: رژیم صهیونیستی قرارداد ژنو 4 در سال 1949 در خصوص حمایت از شهروندان را نقض کرده است.
وی رژیم صهیونیستی را مرتکب جنایت جنگی، ضد بشری ، کشتار دستجمعی و تجاوز دانست و گفت: مادام که آمریکا از حق وتوی خود استفاده می کند رژیم صهیونیستی از مجازات بین المللی بازدارنده در امان است. 
فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. 
مردم در این راهپیمایی تلاش دارند بر اجرای قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید دارند ، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

پربیننده ترین خبرها