لیبرمن: توافق با حماس ممکن نیست

لیبرمن: توافق با حماس ممکن نیست
جمعه 2 شهريور 1397 - 16:57

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با رد احتمال حصول توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه، تاکید کرد که تنها توافق، واقعیات میدانی است.

العالم - فلسطین اشغالی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) مدعی شد که رسیدن به توافق آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی حماس در نوار غزه ممکن نیست.

لیبرمن طی بازدید از شهرک صهیونیست‌نشین «کیسوفیم» در نزدیکی نوار غزه، گفت: «من در (مذاکرات) توافق (آتش‌بس) دخیل نیستم زیرا اعتقادی به آن ندارم و تنها توافق، واقعیات میدانی است».

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» وی با بیان اینکه تنها هدف حماس نابودی اسرائیل است، افزود: « آنها می‌دانند که تا زمان حل نشدن مسئله اسرائیلی‌های مفقود شده در نوار غزه، هیچ پیشرفت و توافقی حاصل نخواهد شد».

این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود برای حصول آتش‌بس در حال مذاکره با مصر، سازمان ملل و جامعه جهانی هستند. روزنامه هاآرتص چند روز قبل جزئیاتی از توافق احتمالی بین صهیونیست‌ها و مقاومت در غزه منتشر کرده بود. 

طی ماه‌های اخیر، به دلیل تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا، وضعیت نوار غزه تشدید و متشنج شده است. 

بامداد پنجشنبه 18 مرداد گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، در واکنش به حملات هوایی شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از 200 راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه شلیک کردند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه، سه نفر از جمله یک مادر و طفل خردسالش، به شهادت رسیده و 11 نفر زخمی شدند.

در یک ماه اخیر چندین بار گزارش‌های مختلفی مبنی بر حصول توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت در نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده بود که هر بار یکی از طرفین یا آن را تکذیب می‌کرد یا با تبادل آتش، نقض می‌شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها