189 فلسطینی در غزه زخمی شدند

189 فلسطینی در غزه زخمی شدند
شنبه 3 شهريور 1397 - 00:30

وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب در گزارشی اعلام کرد، 189 فلسطینی در بیست و دومین راه پیمایی بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی زخمی شدند.

 

العالم-فلسطین

وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین آمار خود افزود: 116 فلسطینی به صورت سرپایی معالجه و 73 نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست 50 فلسطینی را در تظاهرات روز جمعه به ضرب گلوله جنگی زخمی کردند.

تظاهرات کنندگان با برافراشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی خواستار پایان محاصره غزه و ادامه تظاهرات بازگشت شدند.

بیست و دومین راه پیمایی بازگشت فلسطینیان با نام 'وفاداری به کادر پزشکی و خبرنگاران' روز جمعه برای رفع محاصره غزه برگزار شد است.

کمیته ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره امروز جمعه در بیانیه ای بر ادامه این راهپیمایی‌ها در شرق غزه تا تحقق خواسته‌ها و در رأس آن رفع محاصره غزه تاکید کرد.

این بیانیه افزود: مردم فلسطین علی رغم تشدید تجاوزهای رژیم صهیونیستی ،محاصره و اوضاع معیشتی فاجعه بار ، مصمم به تداوم راه پیمایی های بازگشت بوده و این روند هرگز متوقف نخواهد شد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با سرکوب راه پیمایی مسالمت آمیز بازگشت تاکنون بیش از 170 فلسطینی از جمله دو خبرنگار و سه امدادگر را شهید کرده اند.

مردم در این راهپیمایی تلاش دارند بر اجرای قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید دارند ، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

پربیننده ترین خبرها