اعتراف ضمنی عربستان به حمایت از تروریسم

اعتراف ضمنی عربستان به حمایت از تروریسم
جمعه 31 شهريور 1391 - 10:02

سياستمدار لبناني با تاكيد بر شکست همه برنامه هاي براي براندازي نظام سوريه اظهار داشت، حضور نيافتن عربستان در نشست چهارجانبه به نوعي اعتراف به حمايت مالي و تسليحاتي از اقدامات خرابکارانه در سوريه است.

"خالد الرواس" دبير تشكل ديدار احزاب و نيروهاي ملي لبناني در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: برنامه هايي كه به عنوان پايه و اساس فعاليت براي براندازي نظام سوري در نظر گرفته شده بود، همگي شكست خورده اند و اكنون كميته چارجانبه موظف است راه حل هايي براي برقراري ثبات در اين كشور بيابد.

وي افزود: با توجه به اين كه عربستان متهم به حمایت مالي و تسليحاتي از اقدامات خرابكارانه در سوريه است، حضور نیافتن نماینده این کشور در نشست كميته چارجانبه در واقع نوعي اعتراف به اين مساله است؛ اما در هر صورت شركت نکردن در نشست اين كميته به معني خروج از آن نيست.

اين سياستمدار لبناني خاطر نشان كرد: عربستان، در كنار مصر و تركيه از قدرت هاي منطقه به شمار مي روند، و اين مثلث در ماه هاي گذشته تمام تلاش و حمايت و پشتيباني تسليحاتي و مالي خود را براي براندازي نظام بشار اسد به كار بست.

الرواس افزود: این مثلث اکنون در حال بازنگري ديدگاه هاي خود در خصوص پذيرش حضور ايران به عنوان یک طرف برای ارایه راه حل جهت برون رفت سوريه از بحران هستند.

وي تاكيد كرد: رهبري سوريه به اصلاحات و گفت و گو با همه گروه هاي سوري كه خواهان حفظ حاكميت ملي جدي هستند ادامه می دهد؛ و هيچ گاه درهاي سوريه را به روي ارسال ناظران بين المللي و حتي عربي نبسته است، و از هر راه حلي كه به كشف حقيقت در سوريه مي انجامد، حمايت مي كند.

الرواس با بيان اين كه دولت سوريه به حفظ امنيت شهروندان سوري و برقراري ثبات كشور پايبند است، تأکید کرد: عامل تخريب سوريه نظام سوري يا ارتش اين كشور يا نهادهاي دولتي حاكم بر اين كشور نيستند.

دبير تشكل ديدار احزاب و نيروهاي ملي لبناني افزود: پيروزي مقاومت در لبنان و فلسطين، آمريكا و رژیم اسرائيل را به وحشت انداخت به همين سبب آنها در صدد برآمده اند كه با حمله به سوريه مقاومت را منزوي كرده و شعله مقاومت ملي و ميهني را در سوريه خاموش سازند.

خالد الرواس با تاكيد بر شکست خوردن این برنامه، گفت: تنها گزينه هاي باقي مانده ، همزيستي با مقاومت است زيرا پايه هاي مقاومت مستحكم است، و نظام مقاومت سوريه را در جنگ با دشمنانش تنها نخواهد گذاشت.

20-21:04

26

 



پربیننده ترین خبرها