زلزله 5.9 ریشتری در کرمانشاه/ 1 کشته و 100 مصدوم تاکنون

زلزله 5.9 ریشتری در کرمانشاه/ 1 کشته و 100 مصدوم تاکنون
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 04:07

، مرکز لرزه‌نگاری ایران اعلام کرد ساعت 2:43 دقیقه بامداد یکشنبه زلزله‌ای با قدرت 5.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتری منطقه «تازه آباد» در کرمانشاه را لرزاند.

العالم-ايران

شدت این زلزله به قدری بود که در شهرهای مختلف همجوار استان‌های کرمانشاه و ایلام در ایران و عراق نیز حس شد. مردم شهرهای کرمانشاه (ایران) و سلیمانیه (عراق) از خانه‌های خود خارج شده و به خیابان‌ها آمده‌اند.

اورژانس کشور از اعزام 5 گروه ارزیاب به منطقه خبر داد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز 6 گروه ارزیاب به کرمانشاه اعزام کرده است. این زلزله تا ساعت 5 بامداد 17 پس‌لرزه بزرگتر از 3 ریشتر داشته که شدیدترین آن 4.1 ریشتر بوده است.

بر اثر این زمین‌لرزه، آب و برق شهرستان ثلاث باباجانی قطع و در برخی مناطق تلفن همراه با اختلال مواجه شده است. این زلزله در مناطق کانونی خساراتی را برجای گذاشته است.

«بهنام سعیدی» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد کانون این زمین‌لرزه در 14 کیلومتری ثلاث باباجانی بوده و تا کنون 6 پس‌لرزه داشته است. وی با بیان اینکه 100 نفر بر اثر این زلزله مصدوم شده‌اند گفت که متاسفانه یک نفر هم در این حادثه جان باخته است.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه نیز ضمن تایید تلفات و خسارات، گفت که برق نیمی از شهر کرمانشاه نیز قطع شده است. ستاد بحران در مرکز استانداری کرمانشاه تشکیل شده است. وی همچنین از اعزام گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی خبر داد.

اورژانس شهر جوانرود می‌گوید اکثر مصدومان زلزله امشب در اثر افت فشار و ترس دچار مصدومیت سطحی شده‌اند.

این در حالیست که سازمان زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را 6.1 ریشتر، در عمق 10 کیلومتری و مرکز آن را 31 کیلومتری غرب جوانرود اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها