رییس جمهوری الجزایر برای درمان به سوئیس رفت

رییس جمهوری الجزایر برای درمان به سوئیس رفت
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 01:26

نهاد ریاست جمهوری الجزایر دوشنبه بعد از ظهر در بیانیه ای اعلام کرد«عبدالعزیز بوتفلیقه» برای انجام آزمایش های پزشکی به سوئیس رفت.

العالم-آفریقا

بر اساس این بیانیه، بوتفلیقه روز دوشنبه برای انجام آزمایش های دوره ای پزشکی به ژنو سوئیس رفته است.

بوتفلیقه 81 ساله از سال 1991 رئیس جمهوری الجزایر است . رسانه های محلی اعلام کرده اند وی در سال 2005 دچار خونریزی معده شد و در بیمارستان نظامی «وال دوگراس» پاریس مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از آن بارها برای درمان به بیمارستان های فرانسه و سوئیس رفت.

وی در سال 2013میلادی نیز دچار سکته مغزی شد اما کم کم حالش رو بهبودی رفت و با این حال تصاویر منتشر شده از او طی ماه های اخیرهمواره او را بر صندلی چرخدار نشان می داد.

وی طی ماه های اخیر در بسیاری از مراسم عمومی ظاهر شده و یک خط مترو و همچنین مسجد تاریخی کچاوه در مرکز شهر الجزیره را پس از تعمیرات اساسی افتتاح کرد.

این روزها بحث انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر که قرار است اوایل بهار سال آینده برگزار شود، بسیار داغ است و دو حزب «جبهه آزادیبخش ملی» و «مجمع ملی دمکراتیک» که در مجموع 261 کرسی از 462 کرسی مجلس را در اختیار دارند، قاطعانه اعلام کرده اند از نامزدی بوتفلیقه حمایت می کنند هرچند خود او هنوز موضعش را در خصوص نامزدی در این انتخابات اعلام نکرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها