دوراهی ادلب بین راه حل نظامی و سیاسی

دوراهی ادلب بین راه حل نظامی و سیاسی
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 13:08

روسیه اعلام کرد آمریکا به تقویت ساز و کارهای خود که قادر به شلیک موشک های هدایت شونده است در منطقه خاورمیانه ادامه می دهد.

العالم- سوریه                 

قدرت آتشبار گسترده و قوی که ارتش سوریه در اطراف استان ادلب در شمال این کشور تدارک دیده است در واقع اعلام آمادگی برای آغاز نبردی غافلگیرانه علیه گروه های تروریستی و مسلح است و همین امر نگرانی آمریکا و متحدان آن را برانگیخته است.

وزارت دفاع روسیه فاش کرد واشنگتن به تقویت تسلیحات و تجهیزاتی که قادر به شلیک موشک های بالستیک هدایت شونده در منطقه خاورمیانه است ادامه می دهد. این اقدام آمریکا پس از آن صورت گرفت که روسیه یک فروند ناو خود حامل 28 فروند موشک تام هاوک به اب های دریای مدیترانه اعزام کرد جایی که آمریکا از طریق ان همه اراضی سوریه را می تواند هدف قرار دهد.

استحکامات و تقویت حضور نظامی آمریکا پس از ان صورت گرفت که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تروریست های جبهه النصره برای یک اقدام و عملیات تحریک آمیز دیگر برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان غیر نظامی در ادلب آماده می شوند به خصوص پس از آن که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تهدید کرد در صورتی که ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کند آن را هدف حملات ویرانگری قرار خواهد داد.

تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که این بهانه جویی ها و اقدامات غربی ها رای ناکام گذاشتن تلاش ها برای فیصله دادن به تنش ها در شمال سوریه است و با نشست سه جانبه سران ایران و روسیه و ترکیه که قرار است ماه اینده در تهران برگزار شود همزمان شده است.

پربیننده ترین خبرها