ضرب شست وزارت اطلاعات به صهیونیست ها

ضرب شست وزارت اطلاعات به صهیونیست ها
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 15:03

وزیر اطلاعات گفت: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم.

العالم _ ایران / سیاسی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات شب گذشته در برنامه تلویزیونی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور و جذب جاسوس گفت: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مشخصا و مصداقی به این که این فرد متعلق به کدام کشور یا رژیم بوده اشاره‌ای نکرده است، با این حال حدود دو ماه پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله "جروزالم پست" به نقل از سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونسیتی (شاباک) از بازداشت "گونن سِگِو" وزیر پیشین انرژی این رژیم به اتهام جاسوسی برای ایران خبر داده و نوشته بودند که او مدتها منبع اطلاعاتی ایران بوده است.

 28 خرداد 1397 رسانه‌های صهیونیستی از متهم شدن یک وزیر اسبق کابینه رژیم صهیونیستی به جاسوسی برای ایران خبر دادند.

«شاباک» سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی، «گونِن سِگِو» وزیر سابق انرژی رژیم صهیونیستی در سال 96-1995 را به جاسوسی برای ایران متهم کرد.

بر اساس بیانیه ادعایی شاباک، وی در ماه مِی 2018 به اتهام ارتباط با ایران و جرائم جاسوسی، خیانت و تماس‌های غیرقانونی با یک کشور دشمن، بازداشت شده است.

روزنامه «جروزالم پست» ادعا می‌کند سال 2012، زمانی که سِگِو در نیجریه زندگی می‌کرده، عوامل اطلاعاتی ایران با او تماس برقرار کرده‌اند. شاباک مدعی است که وی بارها با ایرانی‌ها دیدار داشته و حتی دو بار از این دیدارها در داخل ایران انجام شده است.

وی که سابقه نمایندگی پارلمانی رژیم صهیونیستی «کنست» را نیز دارد در تاریخ 15 ژوئن در دادگاه قدس به جرم جاسوسی و خیانت محکوم شد.

ادعا می‌شود این وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اطلاعات حیاتی را درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی در اختیار ایران قرار داده است.

اعلام جرم و اتهامات علیه این مقام پیشین رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متعددی در رسانه‌ها و نزد مقامات این رژیم همراه شد، اما نکته مشترک تمام آنها، انتقاد شدید و محکوم کردن این اقدام وی، بدون هیچگونه تلاش برای کاستن از ابعاد رسانه‌ای این موضوع بود.

جزئیات جدید منتشر شده توسط رسانه‌های صهیونیستی از پرونده «گونن سگو» نشان می‌دهد وی زمانی که به عنوان پزشک در ابوجا فعالیت می‌کرده با منابع دیپلماتیک مختلف نیجریه‌ای، ایرانی و صهیونیستی ارتباط داشته است.

مقامات وزارت دادگستری و چند وکیل معتبر می‌گویند که اگر گونن سِگِو در پرونده جاسوسی برای ایران گناهکار شناخته شود، احتمالا با مجازات اعدام یا حبس ابد مواجه خواهد شد.

روزنامه هاآرتص در تیرماه سال جاری نوشت: اگر اتهامات مطرح شده علیه وزیر پیشین انرژی اسرائیل صحت داشته باشد، استخدام او به عنوان جاسوسی و عامل اطلاعاتی، یک پیروزی برای ایران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها