کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواستار استعفای رهبر میانمار شد

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواستار استعفای رهبر میانمار شد
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 13:50

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل با یادآوری جنایت های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا و توجیه این جنایت ها توسط «آنگسان سوچی» رهبر این کشور، خواستار استعفای وی شد.

 

العالم - آسیا

«زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گفت و گو با شبکه جهانی بی بی سی انگلیسی خواستار استعفار آنگسان سوچی رهبر میانمار به دلیل توجیه جنایت های ارتش این کشور علیه مسلمانان روهینگیا شد.

رعد الحسین با اشاره به حبس خانگی سوچی پیش از رسیدن به راس قدرت در میانمار گفت که بهتر است این برنده جایزه صلح نوبل به جای توجیه اقدامات ارتش کشورش به بازگشت به حبس فکر کند.

سازمان ملل سه شنبه گذشته گزارشی پیرامون وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار منتشر کرد که خواستار تحقیق پیرامون «نسل کشی» توسط ارتش میانمار شد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت این سازمان پیرامون این موضوع، خواستار مجازات عاملان این نسل کشی شامل فرمانده ارتش و 5 ژنرال این کشور شد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت: او (سوچی) در موقعیتی بود که باید کاری انجام می داد. باید سکوت می کرد یا حتی بهتر از آن، استعفا می داد.

وی با اشاره به توجیه جنایات ارتش توسط سوچی افزود: نیازی نبود که او سخنگوی ارتش میانمار باشد. مجبور نبود که بگوید این (گزارش سازمان ملل) کوه یخی از اطلاعات نادرست است. این کار تحریف است.
رعد الحسین تاکید کرد که سوچی بهتر بود به جای چنین اظهاراتی بگوید که استعفا داده و به حبس خانگی باز می گردد.

دولت سوچی درخواست سازمان ملل برای پیگرد و محاکمه قضایی 6 نفر از فرماندهان ارتش این کشور به اتهام سرکوب و کشتار روهینگیایی ها را نپذیرفت.

بیش از 700 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از روز 25 اوت (سوم شهریور) به علت حملات شدید نیروهای ارتش و گروه‌های بودائی افراط ‌گرای میانمار، قتل و کشتار و سوزاندن خانه‌ها و مورد تجاوز قرار گرفتن زنان و دختران شان، وادار به ترک خانه‌ و کاشانه خود در ایالت فقیرنشین راخین و فرار به ‌سوی مرزهای بنگلادش شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها