جدول مدال های ایران در پایان روز دوازدهم بازی های آسیایی 2018 + عکس

جدول مدال های ایران در پایان روز دوازدهم بازی های آسیایی 2018 + عکس
پنج‌شنبه 8 شهريور 1397 - 20:29

در 11 روز گذشته از بازی های آسیایی اندونزی، کاروان ورزشی ایران صاحب 52 مدال شد.

العالم - ایران / ورزشی

کاروان ایران در پایان روز دوازدهم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با ۵۸ مدال رنگارنگ همچنان در رده پنجم قرار دارد.

در 11 روز گذشته از بازی های آسیایی اندونزی، کاروان ورزشی ایران صاحب 52 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته)، حسین کیهانی و اخسان حدادی(دوومیدانی) 19 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. کوروش بختیار و مرجان سلحشوری(پومسه تکواندو)، زهرا کیانی (تالوی ووشو)، الهه و شهربانو منصوریان، فرود ظفری(ساندای ووشو)، تیم شمشیربازی سابر، امیرمحمد بخشی(تکواندو) و نازنین ملایی(رویینگ)، رویینگ 2 نفره سبک وزن زنان، رویینگ 4 نفره زنان، امیر مهدی زاده، رزیتا علیپور و طراوت خاکسار(کاراته) و سعید علی حسینی(وزنه برداری) و جعفر پهلوانی(کوراش) 16 مدال نقره کسب کردند. همچنین رضا اطری (کشتی آزاد)، علی پاکدامن(شمشیربازی)، ناهید کیانی و فرزان عاشورزاده(تکواندو)، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی(کشتی فرنگی)، مه لقا جام بزرگ(تیراندازی)، تیم رویینگ 2 نفره سنگین وزن زنان، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب(کاراته)، علی هاشمی(وزنه برداری)، تیم ملی بسکتبال 3 نفره، تهمینه کربلایی(پنچاک سیلاتت)، تیم میکس کامپوند(تیروکمان)، قنبرعلی قنبری و امید تیزتک(کوراش) 17 مدال برنز را بر گردن آویختند.

دوازدهمین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 11 روز اخیر صاحب مدال شوند.

البته با توجه به مدال هایی  که طی روزهای اندونزی در رشته پنچاک سیلات، بدمینتون و سنگنوردی کسب کرده، امید ایران برای رسیدن به جایگاه چهارم به حداقل رسیده و باید طی روزهای آینده به دنبال حفظ جایگاه پنجم باشد.

گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز دوازدهم بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:

* تیم کایاک مردان باترکیب احمدرضا طالبیان، پیمان قوی‌دل، علی آقامیرزایی و امین بوداغی بر سکوی سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

* هدیه کاظمی در فینال کایاک یکنفره ۵۰۰ متر بانوان با حریفانی از چین، کره، ژاپن، اندونزی، قزاقستان، سنگاپور و هند رقابت کرد و در پایان با زمان ۲:۰۲.۲۸۰ دقیقه صاحب مدال نقره شد.
*فاطمه کرمجانی و آتنا رئوفی در فینال کانوی دونفره 500 متر بانوان با زمان ۲:۱۰.۴۰۸ دقیقه هفتم شدند و از کسب مدال بازماندند.
*در فینال کانوی یکنفره 1000 متر مردان، محمدنبی رضایی در پایان با زمان ۴:٠۶.۴٣۴ دقیقه سومین مدال قایقرانی را به رنگ برنز کسب کرد.

*مبینا عزیزی، جودکار وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در دور نخست "لو تی" از چین را پیش رو داشت. عزیزی در این مسابقه با ضربه فنی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

* محمد گنج خانلو، رکابزن ایرانی در دور نخست ماده اومنیوم در مکان نخست جدول قرار گرفت. این مسابقه در 4 مرحله برگزار می شود.

* واترپلوئیست‌های ایران در دور دوم مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی جاکارتا مقابل عربستان با نتیجه 15 بر 7 پیروز شدند و به نیمه نهایی راه یافتند.

*  محمد محمدی بریمانلو جودوکار وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم موفق شد ناکانو از فیلیپین را با ضربه فنی شکست دهد و راهی دور یک چهارم نهایی شود.

* سعید ملایی جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان در دور نخست  موفق شد حریف اندونزیایی خود را با ضربه فنی شکست دهد و راهی دور یک چهارم نهایی شود.

 

 

* شاهو ناصری و علی اجاقی در فینال کانوی دونفره هزار متر با زمان ۳:۴۹.۲۶۵ دقیقه چهارم شدند تا دست آنها نیز از کسب مدال کوتاه بماند.

* دنیا آقایی در وزن منهای 70 کیلوگرم زنان در دور نخست مقابل «ژو یان» از چین شکست خورد و حذف شد.

* محمد گنج خانلو در مرحله دوم( تمپو ریس) در رده نهم جای گرفت و در مجموع با حدنصاب هر دو مرحله ، تا اینجا در رتبه دوم در میان ١٨ شرکت کننده حاضر قرار دارد و دو رقابت دیگر را تا پایان عصر امروز پیش روی خود دارد.

* در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم مردان محمد محمدی بریمانلو در یک چهارم نهایی برابر «ریسام بتوف» از قرقیزستان به برتری دست یافت و با دومین برد متوالی به نیمه نهایی رسید.

* در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم جودوی مردان سعید ملایی در یک چهارم نهایی برابر «گائو های» از چین با ضربه فنی به برتری دست یافت و با دومین برد متوالی به نیمه نهایی رسید.

* داوود پوررضایی سوارکار ایرانی با ایستادن در رتبه ۲۶ نتوانست به راند دوم مسابقات پرش با اسب صعود کند.

*تیم ملی سپک تاکرای ایران در دومین دیدار خود در بخش چهار نفره با نتیجه دو بر صفر برابر ویتنام در یک بازی نزدیک تن به شکست داد.

* در وزن منهای 81 کیلوگرم جودوی مردان سعید ملایی در نیمه نهایی برابر «لی سونگ» از کره جنوبی به برتری دست یافت و با سومین برد متوالی به فینال رسید.

* در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم جودوی مردان محمد محمدی بریمانلو در نیمه نهایی برابر «آن چانگ ریم» از کره جنوبی شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

* در وزن منهای 90 کیلوگرم کوراش قاسم احدی مقابل امام اف از ازبکستان قرار گرفت و با شکست از وی از دور رقابتها حذف شد.

* اسکواش بازان بانوی کشورمان با  توجه به مسجل شدن صعود هند و هنگ کنک از این گروه در دیداری تشریفاتی به مصاف چین رفتند و 2 بر یک شکست خوردند.

* نیما عالمیان، پینگ پنگ باز کشورمان با پیروزی مقابل حریف مالزیایی به مرحله یک هشتم بازی های آسیایی صعود کرد.

*  زهرا باقری نماینده وزن منهای 73 کیلوگرم کوراش بانوان در برابر جهان محمددوا از ترکمنستان پیروز شد و به دور بعد راه یافت.

* محمد ملک محمدی کوراش کار وزن منهای 90 کیلوگرم کشورمان که یکی از امیدهای مدال ایران در این مسابقات بود با ناداوری مقابل حریف افغانستانی بازنده شد تا از دور رقابتها حذف شود.

* زهرا باقری نماینده وزن منهای 73 کیلوگرم کوراش بانوان در برابر اوتگون نماینده مغولستان باخت و از دور رقابتها حذف شد.

* پرونده تیم ملی کوراش در این رقابتها با یک طلا(الیاس علی اکبری)، یک نقره(جعفر پهلوانی) و 2 برنز(امید تیزتک و قنبرعلی قنبری) بسته شد.

* محمد محمدی بریمانلو ، جودوکار وزن منهای ۷۳ کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در بیست ثانیه نماینده کره شمالی را شکست داد و برنز گرفت.

* تیم ملی بسکتبال ایران در نیمه نهایی بازی های آسیایی 2018 با شکست کره جنوبی با نتیجه 80 بر 68 علاوه بر صعود به فینال انتقام شکست 4 سال قبل را گرفت.

* محمد گنج خانلو در فینال رشته اومنیوم با مقام چهارمی به کار خود پایان داد و از کسب مدال بازماند.

* سعید ملایی در فینال وزن منهای ۸۱ کیلوگرم به مصاف «دیدار خامزا» از قزاقستان رفت. در حالی که در پایان وقت قانونی «ملایی» برنده بازی بود و حتی برای لحظاتی به شادمانی پرداخت، هیات ژوری بعد از بازبینی سه ثانیه پایانی مبارزه به ملایی اخطار سوم کم کاری را داد تا او بازنده و طلای جوان شایسته جودوی ایران با نقره عوض شود. این اتفاق شوکه کننده باعث اعتراض ایرانى ها شد و ملایى بعد از شکست شدیدا اشک مى ریخت.

* امیر مرادی در فینال دوی 1500 متر، با رکورد 3:46:93 دقیقه به مدال نقره رسید.

* تیم ملی والیبال کره جنوبی با شکست 3 بر 2 چین تایپه در نیمه نهایی حریف احتمالی ایران در فینال خواهد بود.

* تیم ملی بسکتبال چین با نتیجه 86 بر 63 از سد چین تایپه گذشت تا حریف آسمان خراش های ایرانی برای رسیدن به کاپ قهرمانی باشد.

* حسین کیهانی نماینده کشورمان با رکورد 14:08:69 دقیقه عنوان چهارم دوی 5000 متر را از آن خود کرد.

*تیم والیبال ایران با نتیجه 3-0 از سد قطر گذشت و فینالیست شد.

*کاروان ایران در روز دوازدهم توسط سعید ملایی(جودو)، امیر مرادی(دوومیدانی) و هدیه کاظمی(قایقرانی) به 3 مدال نقره و توسط تیم 4 نفره کایاک مردان و محمدنبی رضایی(قایقرانی) و محمد محمدی بریمانلو(جودو) 3 مدال نقره کسب کرد تا در حسرت طلای بیستم بماند. ایران همچنان در رده پنجم جدول مدال ها است؛ اما ازبکستان را با 15 طلا پشت سر خود می بیند که خطر بزرگی در روزهای پایانی بازی های آسیایی به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها