حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ۳ قایق ماهیگیری در الحدیده

حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به ۳ قایق ماهیگیری در الحدیده
جمعه 9 شهريور 1397 - 10:50

جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز سه قایق ماهیگیری غیرنظامیان یمنی را در جزیره‌ای در استان الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار دادند که در پی آن ۱۹ نفر از صیادان یمنی مفقود شدند.

العالم- عربستان سعودی

جنگنده‌های وابسته به ائتلاف سعودی دیروز پنجشنبه بار دیگر قایق‌های ماهیگیری ائتلاف سعودی را در جزیره «عقبان» استان الحدیده هدف قرار دادند.

در همین راستا، شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف سعودی دیروز با انجام یک حمله هوایی، سه قایق ماهگیری را در جزیره «عقبان» استان الحدیده هدف قرار داده است.

«عبد القادر الوادعی» رئیس هیات کل بخش شیلات اعلام کرد، اطلاعاتی درباره سرنوشت چندین صیادی که پشت سه قایق ماهگیری در جزیره عقبان بودند، در دست نیست.

منابع یمنی می‌گویند، ۱۹ نفر از صیادان یمنی که داخل این قایق‌ها بودند، در این حمله هوایی ائتلاف مفقود شدند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در تاریخ ۲۵ مردادماه گذشته نیز دو قایق ماهگیری را در ساحل غربی یمن هدف قرار دادند که در پی ان ۱۳ نفر از صیادان یمنی کشته و هشت نفر زخمی شدند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است که آغاز شده و موجب کشته شدن بیش از ۵۰ هزار یمنی شده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را ذکر می‌کنند.

پیشتر مسئولان حقوق بشری در یمن اعلام کرده‌اند که علاوه بر این تعداد، بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم یمن نیز به شکل غیرمستقیم بر اثر جنگ جان خود را از دست داده‌اند که شامل بیماران و زخمی‌هایی می‌شود که با کمبود دارو مواجه بودند یا برای تکمیل درمان نیاز به خروج از کشور داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها