اظهارات تهدیدآمیز ترامپ درباره براندازی در ایران

اظهارات تهدیدآمیز ترامپ درباره براندازی در ایران
جمعه 9 شهريور 1397 - 10:45

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای اختصاصی با بلومبرگ اعلام کرد وی فعلا صبر می کند تا کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در زمینه چشم پوشی از تسلیحات هسته ای این کشور اقدامات مقتضی را اتخاذ کند.

العالم - آمریکا 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با بلومبرگ که در کاخ سفید انجام شد، گفت: زمانی که من اینجا (کاخ سفید) آمدم، مسئله این بود که آنها چه زمانی خاورمیانه را تسخیر خواهند کرد. الان مسئله این است که آیا آنها دوام خواهند آورد. این تغییر بزرگی در طول مدت یک و نیم سال است.

ترامپ به ارائه جزئیاتی در این زمینه نپرداخت. 

بلومبرگ با اشاره به این بخش از اظهارات ترامپ در نقل قولی غیرمستقیم از رئیس جمهور آمریکا آورده است که حکومت ایران به دلیل سیاست‌های دولت او ممکن است دچار فروپاشی شود.

پیشتر مقامات و افراد نزدیک به رئیس جمهور آمریکا در زمینه سیاست براندازی در ایران سخن گفته بودند.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از این مصاحبه گفت: من از هر کس دیگر در این جهان صبورتر هستم و مردم این را درباره من نمی دانند!

او در بخشی از این مصاحبه برای اثبات صبوری خود اذعان داشت وزیر دادگستری این کشور را حداقل تا پایان نوامبر (آبان سال جاری) کنار نمی گذارد، ترامپ در عین حال از جف سشنز به خاطر کوتاهی در مقابله با آنچه وی « تحقیقات غیر قانونی » رابرت مولر بازرس ویژه درباره همدستی و تبانی تیم تبلیغات انتخاباتی وی با روسیه در انتخابات سال 2016 خواند به شدت انتقاد کرد. 

این درحالی است که امروز ترامپ در مصاحبه دیگر با شبکه فاکس نیوز به وزیر دادگستری آمریکا اولتیماتوم داد، او صراحتا گفته است: به وظیفه خود عمل کنید یا شخصا مجبور به «دخالت» می شوم.

ترامپ همچنین به سازمان تجارت جهانی هشدار داده است که از این سازمان خارج می شود؛ رئیس جمهوری آمریکا در حالی خود را صبورترین انسان جهان خطاب می کند که تا به امروز به هیچ توافق جهانی پایبند نبوده است، ترامپ در اقدامی غیرقانونی و در تضاد با سیاست های همپیمان های خود از برجام و همچنین توافق آب و هوایی پاریس خارج شده است، از سوی دیگر او جنگ اقتصادی با اروپا و چین آغاز کرده است و همچنین تهدید کرده است که از ناتو خارج خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا حتی در اظهارنظرهای خود نیز دچار نوعی بی ثباتی است به نحوی که با ارسال هر توئیت، توئیت قبلی خود را کاملا نقض می کند.

ترامپ در مصاحبه با بلومبرگ که دیروز در محل کاخ سفید انجام شد همچنین گفت:  رابطه من با رهبر کره شمالی همچنان حسنه است، هیچ موشکی آزمایش نشده است، هیچ راکتی آزمایش نشده است. گروگان های ما بازگردانده شدند و هیچ آزمایش هسته ای صورت نگرفته است و همه اینها تحولات نسبتا خوبی به شمار می روند. 

این اظهار نظر ترامپ در حالی است که او به تازگی  مانع از سفر پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره شده است، ترامپ دلیل این اقدام خود را صادق نبودن کره به توافقات انجام شده اعلام کرده بود، هرچند پس از گذشت یک روز از این اظهار نظر خود نیز صرف نظر کرده است.

پربیننده ترین خبرها