مرگ مشکوک 13 زندانی سعودی

مرگ مشکوک 13 زندانی سعودی
دوشنبه 3 مهر 1391 - 05:13

فعالان حقوقي عربستاني با افشاي مرگ مشکوک 13 نفر از بازداشت شدگان در زندانهاي سعودي، خواستار تحقيق درباره اين موضوع شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته فعالان حقوقی عربستانی، مرگ این 13 نفر در زندانهای سعودی بسیار ابهام آمیز و مشکوک است.

این فعالان حقوقی تأکید کردند، برای مطلع شدن از دلایل مرگ این بازداشت شدگان، فهرست اسامی آنها را در اختیار "مفلح القحطانی" رئیس جمعیت حقوق بشر در عربستان و "محمد العبد الله" رئیس هیأت بازرسی و دادستانی کل قرار داده اند.

فعالان حقوقی عربستانی با این حال، "مفلح القحطانی" رئیس جمعیت حقوق بشر در عربستان را متهم کردند که به جای دفاع از حقوق بازداشت شدگان، به وکیل وزارت کشور سعودی تبدیل شده است.

سازمان های مدافع حقوق بشر مسئولان سعودی را به شکنجه شدید بازداشت شدگان و زندانیان متهم کرده اند؛ امری که موجب مرگ، نقض عضو و یا بیماری روانی برخی افراد شده است.

فعالان حقوقی و معترضان در عربستان هفته گذشته برای نخستین بار و در اقدامی بی سابقه، پلاکاردهایی را در خیابان اصلی جنوب ریاض در مسیر زندان "الحایر" نصب کرده و از طریق آنها "توقف شکنجه" و "آزادی بازداشت شدگان" را خواستار شدند.

همچنین هفته گذشته رسانه های عربستانی از بروز دوباره درگیری و ناآرامی‌های جدید در زندان سیاسی "الحایر" خبر دادند.

دو هفته قبل در پی بروز درگیری بین شماری از بازداشت شدگان و زندان‌بانها در زندان الحایر، مسئولان سعودی نیروهای ویژه خود را به این زندان اعزام کردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها