اردوغان: ترکیه به S-400 نیاز دارد

اردوغان: ترکیه به S-400 نیاز دارد
جمعه 9 شهريور 1397 - 13:32

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه هرگز در برابر اجبارها و تحمیل‌های آمریکا تسلیم نخواهند شد، تاکید کرد: به سامانه‌های پدافند موشکی S-400 نیاز داریم و به زودی آنها را تحویل می‌گیرم.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) با انتقاد از سیاست‌های ضدترکیه‌ای دولت آمریکا گفت آنکارا به سامانه‌های پدافند موشکی S-400 نیاز دارد و این توافق انجام شده است.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه افسری در شهر «بالیکسیر» گفت: «نبرد با تروریسم برای همه امری صحیح و بدیهی است اما مشکل آنها (غرب) ترکیه است، و به همین دلیل است که وقتی (عملیات می‌کنیم) تغییر موضع می‌دهند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با ابراز امیدواری برای تحویل گرفتن سامانه‌های S-400 در آینده نزدیک، افزود: «غیرقابل قبول است که اجبارهای آمریکا را بپذیریم. ترکیه به آنها نیاز دارد و این دیگر یک قراردادِ انجام شده است».

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر لزوم همکاری آنکارا با کشورهای دیگر به‌جز آمریکا و اروپا، توضیح داد: «پرونده‌هایی که در آمریکا علیه مقامات ما تشکیل شده و احکام صادره را در هیچ کشوری نمی‌توانید ببینید».

اردوغان با بیان اینکه بی‌ثباتی نرخ ارز ترکیه، درپی عملیات اقتصادی علیه این کشور است، افزود: «اقدامات لازم برای مقابله با کاهش ارزش لیر را آغاز کرده‌ایم و شاهد نتایج واقعی آن هستیم».

وی سپس با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق فروش جنگنده‌های F-35‌ به ترکیه، گفت: «ترکیه بخشی از این پروژه است و به جنگنده‌های F-35 نیز نیاز دارد... ما فعلا 900 میلیون دلار برای این جنگنده‌ها هزینه کرده‌ایم و به پرداخت مابقی مبلغ قرارداد ادامه می‌دهیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها