حریری:اختلاف سیاسی با حزب الله به معنای همکاری نکردن نیست

حریری:اختلاف سیاسی با حزب الله به معنای همکاری نکردن نیست
جمعه 9 شهريور 1397 - 17:34

«سعد حریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان گفت که گرچه با حزب الله از نظر سیاسی اختلاف نظر دارد اما این به معنای ناممکن بودن همکاری در راستای منافع عمومی لبنان نیست.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، حریری که با شبکه «یورونیوز» گفت و گو می کرد در تشریح اختلاف رویکردش با حزب الله گفت: آنها به هیچ وجه سیاست های من در قبال کشورهای خلیج(فارس) را نمی پذیرند و من نیز هرگز سیاست های آنها در قبال ایران و مسائل دیگر را نمی پذیرم.
وی در عین حال تاکید کرد که این اختلاف ها به این معنی نیست که باید کشور از فعالیت بایستد.
حزب المستقبل که حریری رهبری آن را برعهده دارد در انتخابات پارلمانی اخیر در لبنان شکست سنگینی را متحمل شد و حدود یک سوم از کرسی هایش در مقایسه با پارلمان قبلی را از دست داد.
این درحالی است که حزب الله و همپیمانان آن توانستند با افزایش تعداد کرسی های خود، بیش از نیمی از 128 کرسی پارلمان را از آن خود کنند.
حریری در بخش دیگر گفت و گویش با یورونیوز گفت که روسیه عملا بر سوریه سیطره دارد.
وی در عین حال روابطش با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را «بسیار خوب» توصیف کرد و افزود: من برای پوتین احترام زیادی قائل هستم و معتقدم با او می توان کار کرد.
حریری افزود: با پوتین بهتر از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه می توان تعامل کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های لبنانی، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان همچنین درباره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: او کسی است که سیاست هایش آشکار است و به هر چه می گوید عمل می کند.
وی افزود: مشکل ما با دولت پیشین آمریکا این بود که نمی دانستیم سیاست آنها چیست. حداقل الان من می فهمم سیاست آمریکا چیست و چگونه باید با آن روبرو شد. 
حریری مدعی شد که با ترامپ می توان گفت و گو و او را اقناع کرد.

پربیننده ترین خبرها