بسته شدن فرودگاه طرابلس پس از اصابت چندین گلوله خمپاره

بسته شدن فرودگاه طرابلس پس از اصابت چندین گلوله خمپاره
شنبه 10 شهريور 1397 - 01:11

منابع خبری از اصابت چندین گلوله خمپاره به نزدیکی فرودگاه طرابلس و بسته شدن فرودگاه خبر دادند.

العالم-آفریقا

رسانه های محلی لیبی جمعه شب اعلام کردند که در پی تداوم درگیری ها در پایتخت این کشور، فرودگاه بین المللی «معیتیقه» طرابلس بسته شد.

شبکه الجزیره اعلام کرد که پروازهای هوایی در فرودگاه طرابلس لیبی پس از سقوط چندین خمپاره به نزدیکی آن متوقف شده است.

در پی این حمله خمپاره‌ای، پروازهای هوایی از فرودگاه طرابلس به فرودگاه مصراته منتقل شده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی لیبی اعلام کرد که دولت این کشور دیروز جمعه فرودگاه طرابلس را به دلیل شلیک چندین خمپاره به سمت آن، بست.

وی تاکید کرد که پروازهای طرابلس به سمت فرودگاه مصراته که در 190 کیلومتری شرق طرابلس قرار دارند، منتقل شدند.

درگیری‌ها در طرابلس ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در لیبی صورت گرفت که در پی آن 41 نفر کشته و 126 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری لیبی اعلام کرد که دیروز درگیری شدیدی بین «شبه نظامیان انقلابیون طرابلس و شیه نظامیان لشکر هفتم در منطقه خله الفرجان در جنوب طرابلس صورت گرفت.»

منابع پزشکی یکی از بیمارستان‌های طرابلس می‌گویند که در پی این درگیری جسد 41 نفر به بیمارستان منتقل شده است.

ین درگیری ها میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان 301» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» در گرفته است. 
هیات پشتیبانی سازمان ملل هشدار داده تداوم درگیری ها ممکن است باعث گسترده شدن دامنه آن شود و همه مناطق این کشور را فرا گیرد. 

این درگیری ها در حالی ادامه دارد که سازمان ملل و برخی طرف های منطقه ای تلاش می کنند انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را 19 آذرماه امسال در این کشور برگزار کنند.

اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها