قطر جاسوسی امارات را نگران کننده خواند

قطر جاسوسی امارات را نگران کننده خواند
شنبه 10 شهريور 1397 - 07:31

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای جاسوسی امارات از برخی شخصیت های این کشور را نگران کننده خواند.

العالم _ آسیا

وزارت خارجه قطر در این بیانیه نوشت : این وزارت خانه اخبار منتشره در خصوص دخالت برخی مقامات ارشد امارات در ماجرای جاسوسی از شخصیت های کشورهای مختلف از جمله مقامات قطری را با نگرانی دنبال می کند.

وزارت امور خارجه قطر می افزاید : این گزارش ها سوال های اساسی در خصوص ریشه های اصلی بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس را مطرح می کند.

به تازگی برخی گزارش های منتشره نشان داده است که دولت امارات با استفاده از یک شرکت صهیونیستی تلاش داشته است با هک کردن تلفن همراه امیر قطر و 'متعب بن عبدالله' وزیر سابق گارد ملی عربستان که بخت رسیدن به پادشاهی داشت از آنها جاسوسی کند.

بر اساس این گزارش، ایمیل‌های افشا شده نشان می‌دهد که امارات از یک شرکت صهیونیستی ساخت بدافزارهای جاسوسی خواسته است که تلفن همراه امیر قطر و یکی از شاهزادگان سعودی را هک کند.
طبق این پرونده، دولت امارات در آگوست سال 2013، با شرکت صهیونیستی «گروه NSO» برای این کار قرارداد امضا کرده است.

از مهم ترین اهداف این پروژه اماراتی-صهیونیستی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، بن عبدالله شاهزاده سعودی که در سال 2013 شانس اصلی نشستن بر تخت پادشاهی بود و «سعد الحریری» نخست‌وزیر فعلی لبنان هستند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با قطر را هم بستند.

این کشورها 13 شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند، اما قطر به هیچ یک از این شروط تن نداده است .

دوحه می گوید: کشورهای تحریم کننده هیچ دلیل قانع کننده ای برای اثبات ادعای خود ندارند و عمل به این شروط به معنای نادیده گرفتن حق حاکمیت این کشور محسوب می شود.

در آخرین تحول دیروز جمعه 'سعود القحطانی ' مستشار دیوان پادشاهی عربستان با طرح دوباره موضوع حفر کانال در تنها مرز زمینی عربستان و قطر، موسوم به کانال سلوی، تهدید دوحه را پس از مدتی وقفه از سر گرفت.

منابع خبری عربستان از فروردین ماه گذشته و در ادامه جنگ رسانه ای با دولت و ملت قطر، موضوع حفر کانال در تنها مرز زمینی با این کشور را مطرح کرده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها