نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌نویس برقراری عمره مفرده تحویل مسئولان حج عربستان شد

پیش‌نویس برقراری عمره مفرده تحویل مسئولان حج عربستان شد
شنبه 10 شهريور 1397 - 09:38

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیش‌نویس از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده تحویل مسؤولان حج عربستان شده است، گفت: در صورت پذیرش شرایط ایران توسط مسؤولان سعودی، عمره مفرده در ایران برگزار می‌شود.

العالم - ایران

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی روز گذشته پس بازگشت از عربستان به ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: پیش‌نویس از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده تحویل مسؤولان حج عربستان شده است و در صورت پذیرش شرایط ما به خصوص حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی همانند حج تمتع توسط مسئولان کشور میزبان، پس از مشورت با برخی مسئولان مربوطه در کشور امیدواریم بتوانیم این مهم را نیز به انجام برسانیم.

وی در خصوص نحوه برگزاری حج امسال گفت: با توجه به ارائه آموزش‌های لازم به زائران ایرانی پیش از اعزام به حج و دقت و مراقبت‌های آنان در طول ایام مناسک و  رعایت مقررات و قوانین، امسال حجی به مراتب بهتر از سال‌های گذشته به انجام رسید.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با بیان اینکه حضور گسترده زائران ایرانی در نمازهای جماعت و محافل انس و معرفت و جلسات قرآنی و معنوی نمود چشمگیری داشت، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات در بخش‌های مختلف از جمله هتل‌ها، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، خدمات پزشکی به زائران در حدی بود که موجب شد تا با آرامش بیشتری مناسک حج را به انجام برسانند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه از دیگر موضوعات ملموس، توجه زائران ایرانی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از بازارگردی در راستای حمایت از تولیدات داخلی بر پایه اقتصاد مقاومتی و توجه بیشتر به معنویات بود، افزود: حجاج ایرانی مکرر درخواست داشتند به مقام معظم رهبری بگویم که توصیه ایشان برای ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در کشور برای رونق اقتصادی را به دیده منت گرفته و از عربستان خرید نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به شهدای ایران در دو حادثه مسجدالحرام و منا نیز گفت: در این خصوص نشستی با فرزند پادشاه عربستان که هم اکنون امیر شهر مدینه منوره است؛ داشتم که در این جلسه ایشان قول همکاری بیشتری را داد. به همین منظور دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل اسامی شهدا و مجروحین حادثه مسجدالحرام را درخواست کرد که سریعا این اطلاعات پس از انجام هماهنگی‌های لازم در اختیار آنان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در مورد شهدای منا نیز گفت: با توجه به اینکه سه سال از این فاجعه می‌گذرد امیدواریم در گام دوم در این مورد نیز به نتیجه برسیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها