افشاي نقش مک کین در به وجود آوردن داعش

افشاي نقش مک کین در به وجود آوردن داعش
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 07:47

«کلی وارد» نامزد انتخابات میان دوره ای سنا از ایالت آریزونای آمریکا گفت: جان مک کین عامل اصلی به وجود آمدن داعش بود.

العالم- آمریکا 

پس از مرگ جان مک کین، خبرها درباره شخصیت وی در پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی دست به دست شد. یکی از این موارد سخنان «کلی وارد» نامزد انتخابات میان دوره ای سنا از ایالت آریزونای آمریکا در سال 2016 است.
«کلی وارد» نامزد انتخابات میان دوره ای سنا از ایالت آریزونای آمریکا گفت: جان مک کین عامل اصلی به وجود آمدن داعش بود.


وارد گفت: جان مک کین،باراک اوباما و هیلاری کلینتون در به وجود آوردن و تسلیح داعش به طور مشترک نقش داشته اند. در اینجا واقعیت هایی وجود دارد. در سال دو هزار و یازده جان مک کین یکی اعضای سنا بود که خواهان تسلیح شبه نظامیان لیبی برای سرنگونی قذافی شد. مک کین حتی در ماه آوریل سال دو هزار و یازده به بنغازی سفر کرد و این شبه نظامیان را قهرمان خطاب کرد.

وی افزود: یک سال بعد افرادی که مک کین آنها را قهرمان خطاب کرد از آن سلاح ها برای کشتن کریس استیونس سفیر آمریکا و سه آمریکایی شجاع دیگر استفاده کردند. پس از آن مک کین،اوباما و هیلاری کلینتون لیبی را به پایگاهی برای تروریست ها بدل کردند. آنگاه آنها توجه خود را به طرف تسلیح مخالفان سوری ضد اسد جلب کردند.در سال دو هزار و دوازده بیانیه وزارت خارجه به طور شفاف اعلام می کند که مخالف اسد القاعده در عراق است.این کاملا درست است .این ها همان تروریست هایی بودند که سربازان ما در آنجا در عراق با آنها می جنگیدند و حالا همان ها به قهرمانان مک کین در سوریه بدل شده بودند.

وارد افزود:در ماه مه دو هزار و سیزده مک کین به سوریه سفر کرد و عکسی در کنار شورشیان (تروریستها) سوری گرفت. اینها همان افرادی بودند که به عوامل اصلی گروهی که بعدها داعش نامیده شد ،بدل شدند.مک کین به آمریکا بازگشت و به رایزنی خود با کنگره برای تامین منابع مالی و تسلیحاتی و پشتیبانی از این جنگجویان القاعده ادامه داد.او برای دو و نیم میلیارد دلار رایزنی کرد.سال گذشته ما متوجه شدیم که طرح مک کین برای سوریه نشان داد که تنها دو یا چهار نفر از این جنگجویان افراد خوبی بوده اند و آنها حقیقتا با اسد می جنگیده اند.

وی گفت: مابقی این جنگجویان از ما آموزش و تسلیحات دریافت کردند و به داعش بدل شدند.همین هفته جان مک کین یک میلیارد و سیصد میلیون دلار برای عناصر جهادی در سوریه درخواست کرد تا تسلیحات آنها و امنیت آنها در مرزها را تامین کند.او این کار را برای آریزونا انجام نداد بلکه این کار را در لبنان و اردن انجام داد.

وی در پایان گفت:من کلی وارد هستند و برای انتخابات سنا نامزد شده ام زیرا جان مک کین دشمن ما را تسلیح کرد و سربازان خوب ما را در معرض تهدید و خطر قرار داد و حتی سرزمین ما آمریکا را به یک میدان جنگ بدل کرد.آریزونا به سناتوری احتیاج دارد که به آریزونا خدمت کند و نه به داعش .

خبرگزاری صدا و سیما 

پربیننده ترین خبرها