مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین هنوز قطعی نیست

بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین هنوز قطعی نیست
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 09:21

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی، گفت: طرف عراقی هنوز برای بازگشایی مرز خسروی اعلام آمادگی نکرده است.

العالم- ایران/ سیاسی 

شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به آمادگی ایران برای بازگشایی مرز خسروی، اظهار داشت: ما سال گذشته و هم امسال برای بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی آمادگی لازم را داریم و حتی زیرساخت‌های لازم را مهیا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه طرف عراقی هنوز پاسخ قطعی برای بازگشایی مرز خسروی به ایران نداده است، افزود: با وجود آمادگی‌های ایران، هنوز مسؤولان عراقی برای بازگشایی مرز خسروی  اعلام آمادگی نکرده‌اند، به همین دلیل بازگشایی مرز خسروی قطعی نیست و نمی‌توان به صورت قطعی برنامه‌ریزی کرد.

 دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه به مرزهای سومار و چیلات در استان ایلام اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های ما، مرز چیلات و سومار در استان ایلام مرزهای کمکی است  که در صورت ضرورت اگر تعداد زائران افزایش یافت و ازدحام جمعیت در سایر مرزها داشتیم، مرزهای چیلات و سومار را بازگشایی می‌کنیم البته دولت عراق هنوز درباره بازگشایی این  مرزها نیز آمادگی خود را اعلام نکرده است.

حیدری با اشاره به اینکه بازگشایی مرز خسروی، سومار و چیلات نهایت یک ماه قبل از اربعین  مشخص می‌شود، گفت: امیدواریم با موافقت دولت عراق مرز خسروی که یکی از مرزهای اصلی در تردد زائران اربعین حسینی است، باز شود تا مشکلی در تردد زائران اباعبدالله(ع) ایجاد نشده و زائران با ازدحام جمعیت و معطلی در مرزها مواجه نشوند.

اوایل سال جاری مسؤولان کشورمان از بازگشایی مرز خسروی خبر دادند اما با توجه به محدودیت‌های موجود، هنوز دولت عراق با این امر موافقت نکرده است و باید  منتظر تصمیم طرف عراقی بود.

امسال هشتم آبان ماه اربعین حسینی است که زائران یک ماه قبل برای پیاده‌روی اربعین حسینی اقدام می‌کنند. سال گذشته نیز بیش از دو میلیون ایرانی در ایام اربعین به کربلا مشرف شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها