صادرات نفت ایران به زیر ۲.۱ میلیون بشکه در روز رسید

صادرات نفت ایران به زیر ۲.۱ میلیون بشکه در روز رسید
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 09:48

آمارهای کشتیرانی گردآوری‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در ماه اوت به زیر ۲.۱میلیون بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین رقم از مارس ۲۰۱۶ تاکنون است.

العالم- ایران/ اقتصادی 

آمارهای کشتیرانی گردآوری‌شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در ماه اوت به زیر 2.1 میلیون بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین رقم از مارس 2016 تاکنون است.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه می اعلام کرد که از ماه نوامبر صنعت نفت ایران را تحریم می‌کند، فشارها بر مشتریان نفت ایران افزایش یافته است.

میشائیل تران، تحلیلگر مؤسسه آربی‌سی کپیتال مارکتس در این باره گفت: «هنوز 2 ماه تا آغاز تحریم‌های نفتی در ماه نوامبر باقی مانده و ما انتظار داریم شاهد کاهش بیشتر صادرات نفت ایران، به آسیا، اروپا، و هند باشیم».

وی افزود، انتظار می‌رود ایران برای یافتن مشتری در قیمت نفت خود تخفیف بیشتری بدهد.

این گزارش حاکی است مجموع صادرات نفت و میعانات ایران به 3 مشتری اصلی‌اش یعنی چین، هند و ژاپن کاهش یافته است. در مجموع ایران در ماه اوت 1.1 میلیون بشکه در روز به این کشورها نفت صادر کرده، در حالی که این رقم در ماه جولای 1.8 میلیون بشکه بوده است.

میزان صادرات نفت ایران به اروپا، در ماه اوت اندکی افزایش داشته و از 323 هزار بشکه در ماه جولای به 355 هزار بشکه رسیده است. میزان صادرات به ترکیه شاهد اندکی کاهش بوده است.

در مجموع، میزان صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اوت نسبت به ماه آوریل، یعنی ماه قبل از اعلام خروج آمریکا از برجام 755 هزار بشکه کاهش یافته است.

با توجه به اینکه هنوز مقصد دقیق تمام نفتکش‌های بارگیری‌شده از ایران در ماه اوت مشخص نیست، آمارهای نهایی احتمالاً اندکی متفاوت از آمارهای این گزارش خواهد بود.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها