وزیر خارجه پاکستان: خواهان همکاری نزدیک تر با ایران هستیم

وزیر خارجه پاکستان: خواهان همکاری نزدیک تر با ایران هستیم
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 16:41

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: دولت جدید این کشور، همکاری همه جانبه و نزدیک تر با جمهوری اسلامی ایران را خواستار است.

العالم ـ آسیا

"شاه محمود قریشی" در خصوص راهبردهای پاکستان برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به ایرنا گفته، کشورش خواستار همکاری نزدیک تر با ایران برای دستیابی به صلح، ثبات و رفاه در منطقه است.
وی با اشاره به دیدار اخیر خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرده، در آن دیدار در خصوص راه های تقویت همکاری و گسترش و استحکام مناسبات میان دو کشور، گفت و گو و تبادل نظر شد. ایران و پاکستان، همسایه هستند و نگرانی های مشترک دارند، مقامات دو کشور در خصوص موضوعات و مسائل منطقه ای همگرا و هم نظرند و به نظر می رسد باید در خصوص موضوعات منطقه، تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان گفته، لازم است که به منظور دستیابی به صلح و ثبات منطقه ای، ایران و پاکستان با یکدیگر تعامل، همکاری و تبادل نظر کنند.
وزیر امور خارجه پاکستان جمعه هفته گذشته نیز پس از دیدار با محمدجواد در اسلام آباد، با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی با اعلام حمایت از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، اجرای آن را مهم خواند و از قدرت های جهان خواست به مفاد این توافقنامه بین المللی پایبند باشند.
وی در بیانیه خود گفت که پاکستان در این موقع سخت و مشکل در کنار ملت و دولت ایران است. 
قریشی همچنین، آمادگی دولت جدید پاکستان را در شناسایی ظرفیت های تازه بین دو کشور در راستای گسترش روابط فیمابین اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها