تلاش برای نجات چهار میلیون گرسنه در یمن

تلاش برای نجات چهار میلیون گرسنه در یمن
سه شنبه 4 مهر 1391 - 13:27

سازمان ملل متحد در چارچوب طرح " نداي متحد" تلاش خود را براي دريافت كمك هاي بيشتر منطقه اي و بين المللي جهت رفع نيازهاي اساسي بيش از 4 ميليون يمني كه ازگرسنگي رنج مي برند، آغاز كرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، طرح ياد شده از سوي سازمان ملل متحد و چند سازمان بشر دوست بين المللي تهيه و به مورد اجرا گذاشته شده است.
به گفته منابع نزدیک به دفتر سازمان ملل در صنعا، اين سازمان براي رفع نيازهاي اساسي مردم يمن در سال 2013  نیز طرح بشردوستانه اي را اعلام خواهد كرد.
به گفته اين منابع، اوضاع انساني در يمن بسيار وخيم است و برای نجات گرسنگان در این کشور، اقدامات فوري بين المللي به منظور جمع آوری و انتقال كمك هاي بشر دستانه ضروری است.
اين منابع اعلام کرده اند که سازمان ملل متحد با دولت يمن براي هماهنگي در ارسال كمك هاي غذايي به مناطق فقيرنشين تر اين كشور به توافق رسيده است و آمريكا براي ارسال كمك هاي بيشتر غذايي به يمن و مشاركت در طرح توسعه خدمات اجتماعي دراين كشور، با مسوولان كشورهاي حاشيه خليج فارس از جمله قطر و امارات گفت و گو كرده است.
سازمان خيريه آكسفام نيز روز دوشنبه در خصوص وخامت اوضاع انساني در يمن هشدار داد.
گفتني است يك چهارم مردم يمن ( 15 تا 49 ساله ) از سوء تغذيه شديد رنج مي برند و تهيه غذا، شغل و امنيت براي زنان جامعه يمن در اولويت قرار دارد.

این در حالی است که رژیم های حامی دیکتاتور پیشین یمن، که برای انحراف روند انقلاب در این کشور و روی کار آوردن بازماندگان نظام سابق تلاش های بسیار انجام داده اند و در عین حال خود را حامی ملت یمن می دانند، برای کاستن از مشکلات معیشتی و فقر شدید حاکم بر اقشار مختلف یمن هیچ تلاشی صورت نمی دهند. از آن جمله می توان رژیم حاکم بر عربستان را نام برد که به گفتۀ جورج گالووی، شاهزادگان آن سرمایۀ بیش از سه هزار میلیارد دلاری خود را در بانک های غرب انباشته اند و از آن برای نجات فلسطین یا رهایی هموطنان و همسایگان خود از چنگال فقر و گرسنگی بهره ای نمی گیرند.   

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها