بحرین نامزد عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌شود!

بحرین نامزد عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌شود!
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 14:34

دولت بحرین با وجود انتقاد مجامع بین‌المللی از وضعیت حقوق بشر در این کشور، اعلام کرد که برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل نامزد می‌شود.

العالم _ بحرین

وزارت خارجه بحرین روز دوشنبه(دیروز) در نشستی که با حضور سفرای خارجی در مقر این وزارتخانه برگزار شد، از نامزدی این کشور برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل در برهه زمانی ۲۰۱۹ -۲۰۲۱ خبر داد.

قرار است انتخابات این شورا در ماه اکتبر در شهر نیویورک برگزار شود.

«عبدالله بن فیصل بن جبر الدوسری» معاون وزیر خارجه بحرین نیز گفت که کشورش تصمیم دارد با کمیسر جدید حقوق بشر سازمان ملل بر اساس شفافیت و عدالت و نه سیاسی‌کاری، تعامل کند.

طبق گزارش وبگاه «مرأة البحرین»، این مقام بحرینی در واکنش به انتقادات «زید رعد الحسین» کمیسر عالی سابق حقوق بشر سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در بحرین مدعی شد که «این انتقادات درست و بجا نبود و ما نیز به آن پاسخ دادیم و البته این مرحله را پشت سر گذاشتم اکنون در انتظار کمیسر جدید هستیم و امیدواریم که در آینده نزدیک با او دیدار کنیم و از وی برای سفر به بحرین دعوت خواهیم کرد و روابط مسالمت‌آمیز بر اساس شفافیت و عدالت با وی خواهیم داشت.»

پادشاهی بحرین در حالی نامزد عضویت در شورای حقوق بشر شده که کمیته بین‌المللی حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود به دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از وضعیت حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده و گفته است شرایط برای مخالفان در این کشور حاشیه خلیج فارس در سال گذشته بدتر شده است.

حبس شماری از معارضان بحرینی به خصوص شخصیت‌های برجسته همچون «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر و تعدادی از روحانیون شیعه از جمله شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق»، باعث انتقاد مجامع بین‌المللی شده است و بنا به گفته زید رعد کمیسر عالی سابق حقوق بشر، حبس نبیل رجب به عنوان رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از مصادیق نقض حقوق بشر در بحرین است.

«میشل باشلت» رئیس جمهور سابق شیلی اخیرا به عنوان کمیسر جدید عالی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها