تظاهرات گسترده ضدسعودی در یمن

تظاهرات گسترده ضدسعودی در یمن
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 18:36

هزاران یمنی عصر امروز در اعتراض به کشتار کودکان این کشور به دست ائتلاف متجاوز سعودی، در صعده واقع در شمال یمن تظاهرات کردند.

العالم-یمن

مردم یمن عصر امروز چهارشنبه در محکومیت کشتار کودکان یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی در صعده تظاهرات «گسترده» برگزار کردند.

اهالی صعده در حالی که با خود پلاکاردها و دست‌نوشته‌های حاوی شعارهای ضد آمریکایی و سعودی حمل می‌کردند، جنایت‌های صورت گرفته علیه کودکان یمنی را به شدت محکوم کردند.

این تظاهرات در پی فراخوان دیروز کمیته برگزارکننده تظاهرات در یمن با عنوان «محاکمه عاملان کودکان وظیفه دینی و انسانی است» برگزار شده است.

ائتلاف سعودی-آمریکایی در تاریخ هجدهم مرداد ماه به شهر ضحیان واقع در استان صعده یمن حمله کرد که در پی آن بیش از ۵۰ نفر از جمله ۴۰ دانش‌آموز و کودک یمنی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

ائتلاف سعوی روز پنجشنبه هفته گذشته پس از تشکیل کمیته تحقیق درباره حادثه اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در منطقه «ضحیان» استان صعده، به «کشتار» کودکان یمنی در این منطقه اذعان کرد و آن را حمله «اشتباهی» اعلام کرد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیگران، اعتراف ائتلاف سعودی به «کشتار» کودکان یمنی در صعده را نتیجه فشارهای بین المللی و منطقه‌ای دانستند.

‏ائتلاف سعودی ابتدا از حمله خود به اتوبوس دانش آموزان دفاع کرده بود و آن را یک «اقدام نظامی قانونی» خواند.

یک هفته بعد، در جنایتی مشابه که در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به شهرستان الدریهمی استان الحدیده به وقوع پیوست، ۲۷ کودک دیگر یمنی کشته شدند که در این خصوص با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، کمیته‌ حقیقیت یاب از سوی ائتلاف متجاوز تشکیل نشده است.

پربیننده ترین خبرها