آیا امارات و عربستان دیگر جایی در یمن خواهند داشت؟

چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 21:16

پاره کردن بنرهای مربوط به ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و امارات در شهرهای جنوبی یمن حاکی از خشم و رویگردانی شهروندان یمنی در استان های جنوبی از این ائتلاف است.

العالم-یمن

شهروندان یمنی در شهر المکلا در استان حضرموت در جنوب یمن  اقدام به پاره کردن  برخی بنرهای مربوط به دولت امارات در سطح شهر المکلا کردند که حاوی پرچم این کشور و تصویر سران آن بود.

این اقدام شهروندان یمنی  که خارج از انتظار مسئولان اماراتی بود موجب برانگیخته شدن خشم آنان شد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به این اقدام شهروندان یمنی در این استان جنوبی با انتشار توئیتی این اقدام را توهین آمیز توصیف کرده و حزب اصلاح یمن را مسئول نارضایتی و اعتراضات مردمی در جنوب یمن علیه کشورهای ائتلاف ضد یمن دانست.

وی همچنین در اظهاراتی عجیب تصریح کرد: اقدامات توهین آمیز علیه نشانه هایی که متعلق به امارات و ائتلاف در حضرموت و برخی مناطق جنوبی است اهمیتی برای ما ندارد و ما مطمئن هستیم که این اقدامات از سوی یک اقلیت حزبی صورت گرفته است که خیر یمن را نمی خواهند.

قرقاش در ادامه اظهارات عجیب خود مدعی شد که ائتلاف ضد یمن خواستار برقراری ثبات در این کشور است و این اقدامات مانع فعالیت های ائتلاف نخواهد شد.

این در حالی است که استان های جنوبی یمن در روزهای اخیر شاهد موج اعتراضات گسترده مردمی علیه ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و امارات است.

پربیننده ترین خبرها