انتقاد از نقض حقوق بشر در عربستان

انتقاد از نقض حقوق بشر در عربستان
چهارشنبه 5 مهر 1391 - 08:30

«شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر» حمله نيروهاي امنيتي عربستان سعودي را به تحصن‌کنندگان در مقابل زندان «الطرفيه» محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده‌ها نفر از خانواده‌های بازداشت‌شدگان از روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه در مقابل زندان الطرفیه، واقع در شهر القصیم در شمال ریاض، پایتخت عربستان، تحصن کردند که با حمله شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، خانواده‌های بازداشت‌شدگان با برگزاری این تحصن خواستار ملاقات با عزیزان خود و آزادی یا محاکمه همه آن‌ها را خواستار شدند.

رژیم حاکم عربستان سعودی شمار زیادی از بازداشت‌شدگان را بدون محاکمه زندانی کرده است و بسیاری از بازداشت‌شدگان به شدت شکنجه می‌شوند و آن‌ها برای اعتراض به این رفتارهای غیرانسانی مقام‌های سعودی بارها اعتصاب غذا کرده‌اند به گونه‌ای که اخیراً ۱۳ نفر از آن‌ها در بازداشتگاه‌ها جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری «وطن»، نیروهای امنیتی عربستان با کمک نیروهای سازمان موسوم به «هیئت امر به معروف و نهی از منکر» به شدت و با توسل به زور و استفاده از شوک الکتریکی به متفرق کردن تجمع‌کنندگان پرداختند و شماری از جوانان و زنان را نیز بازداشت کردند.

این اولین بار نیست که نیروهای امنیتی عربستان تظاهرات خانواده‌های بازداشت شدگان را متفرق می‌کنند چرا که نیروهای امنیتی عربستان ۱۹ آگوست تظاهرات خانواده‌های بازداشت شدگان را در برابر زندان سیاسی الحائر با زور و استفاده از گاز اشک‌آور و شلیک تیر هوایی متفرق کردند و در همان روز مانع از رسیدن تظاهرکنندگان به زندان الطرفیه شدند و آن‌ها را با زور متفرق کردند.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر در این گزارش افزود: نقض گسترده‌ای که رژیم سرکوبگر سعودی علیه حق اظهار نظر گروهی مرتکب می‌شود از همه حد و مرزها فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش سکوت ننگین و شرم‌آوری درباره اقدامات رژیم حاکم عربستان سعودی وجود دارد که به حد همدستی جامعه عربی و بین المللی به این اقدامات رسیده است.

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر تاکید کرد زمان آن رسیده است که رژیم سعودی بازداشت شدگان بدون محاکمه را آزاد کند یا اینکه اتهامات علیه آن‌ها را اعلام و آن‌ها را عادلانه و منصفانه محاکمه کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها