اتحادیه عرب: تخریب روستاهای فلسطینی جنایت جنگی است

اتحادیه عرب: تخریب روستاهای فلسطینی جنایت جنگی است
پنج‌شنبه 15 شهريور 1397 - 02:09

معاون دبیرکل اتحادیه عرب حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای ویران کردن روستای فلسطینی «الخان الاحمر» واقع در شرق قدس اشغالی را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی دانست.

العالم - فلسطین

«سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب و مسئول بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی، این حکم را نقض کننده قوانین بین المللی و انسانی و به منزله جنایت جنگی دانست و تاکید کرد، چنین تصمیم هایی نشان می دهد اشغالگران می خواهند فلسطینی ها را آواره کنند که این خود تجاوز آشکار به حقوق آن ها و به معنای نادیده گرفتن اراده و قطعنامه های بین المللی در خصوص فلسطین است که کرانه باختری رود اردن و همچنین قدس شرقی را جزو سرزمین های اشغالی می داند.

این مقام اتحادیه عرب در ادامه گفت: این حکم نشان می دهد دادگاه عالی این رژیم نیز بخشی از مجموعه بزرگ اشغالگری و اجراکننده سیاست های غیرقانونی آن و در پی پاکسازی نژادی مردم بی دفاع فلسطین است.

ابوعلی در پایان گفت: اشغالگران صهیونیست با این اقدام می خواهند طرح یهودی سازی و اشغال سرزمین های فلسطینی را با کوچاندن اجباری فلسطینی ها تکمیل کنند و به همین دلیل همه نهادهای بین المللی و سازمان ملل باید دست به اقدام فوری برای متوقف کردن چنین طرح های خطرناکی بزنند و قطعنامه های بین المللی مربوط به فلسطین را به اجرا درآوردند و عاملان چنین جنایت هایی را به دادگاه های بین المللی بکشانند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه به تخلیه و ویران کردن روستای الخان الحمر واقع در شرق قدس اشغالی حکم داد.

براساس این حکم، ساکنان این روستا باید طی هفت روز آینده از آن خارج شوند. این روستا دو هزار و 764 نفر جمعیت دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها