ادلب؛ هشدارها و آمادگی ها/ شرایط بحرانی تروریست ها پیش از عملیات بزرگ

پنج‌شنبه 15 شهريور 1397 - 18:33

واکنش ها و هشدارها به دولت سوریه دربارۀ اجرای عملیات نظامی در استان ادلب – آخرین پایگاه اصلی تروریست ها – همچنان ادامه دارد.

العالم - سوریه 

همزمان با این واکنش ها و هشدارها، تهران به زودی میزبان سران ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی سرنوشت ادلب خواهد بود.

ارتش سوریه خود را برای حمله به استان ادلب در شمال غرب این کشور برای پاکسازی این استان از تروریست ها آماده می کند و تداوم واکنش ها و هشدارهای بین المللی نشان می دهد که بدخواهان سوریه نگران آغاز این عملیات هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که جهان و آمریکا تحولات سوریه را پیگیری می کنند و گفت که وقوع هر نوع جنایتی در ادلب باعث عصبانیت شدید واشنگتن خواهد شد.

ترکیه نیز اعلام کرد که برای جلوگیری از آغاز عملیات نظامی ادلب تلاش می کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت : ما برای جلوگیری از آغاز حمله به ادلب و منع نظام سوریه از نقض آتش بس سرسختانه تلاش می کنیم. مذاکره با ایران و روسیه ادامه دارد. حمله به ادلب برای سوریه و کل منطقه فاجعه به بار خواهد آورد.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز در دیدار با همتای ترکیه ای خود در آنکارا گفت که برلین هم برای جلوگیری از آغاز حمله به ادلب و وقوع فاجعه انسانی تلاش می کند.

ماس اعلام کرد که اگر حمله ای گسترده به ادلب آغاز شود، برلین آمادۀ ارائه کمک های بشردوستانه به کشورهایِ میزبان پناهجویان سوری خواهد بود.

استفان دی میستورا فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل به سوریه هم خواستار جلوگیری از آنچه "خونریزی در ادلب" می خواند، شده است.

همۀ این واکنش ها و هشدارها در حالی بیان می شود که تهران فردا جمعه میزبان سران ایران، روسیه و ترکیه خواهد بود و حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اجلاس مشترکی را برای بررسی اوضاع سوریه خصوصاً مساله ادلب برگزار خواهند کرد.

افراد مسلح  فعال در استان ادلب با وجود حمایت های بی دریغ آمریکا وضعیت خوبی ندارند زیرا دچار اختلافات و گسستگی ها شده اند که این اختلافات و گسستگی ها زمینه را برای موفقیت ارتش سوریه در بازپس گیری این استان فراهم می کند.

پربیننده ترین خبرها