روستای فلسطینی الخان الاحمر در آستانۀ تخریب

روستای فلسطینی الخان الاحمر در آستانۀ تخریب
پنج‌شنبه 15 شهريور 1397 - 21:56

دادگاه عالی رژیم اشغالگر صهیونیستی با تخریب یک روستا در کرانه باختری رود اردن موافقت کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی درپی انهدام روستای الخان الاحمر برای احداث شهرک های صهیونیست نشین با هدف جدا کردن قدس شرقی از کرانه باختری رود اردن است.

فلسطینیان ساکن روستای الخان الاحمر در واکنش به حکم قضایی تخریب روستایشان جملۀ "همچون درخت زیتون پابرجا خواهیم ماند" به کار می برند.

فلسطینی ها از 9 سال پیش به دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تخریب روستای الخان الاحمر شکایت کرده بودند ولی دادگاه صهیونیستی سرانجام درخواست آنها را نادیده گرفت و حکم به تخریب روستا داد.

رژیم صهیونیستی درپی جایگزین کردن شهرک نشینان صهیونیست به جای فلسطینی های روستای الخان الاحمر است.

رژیم صهیونیستی به فلسطینی های الخان الاحمر پیشنهاد کرده بود که به جایی نزدیک منطقه ابودیس نقل مکان کنند ولی فلسطینی ها مخالفت می کنند زیرا مکان پیشنهادی نزدیک محل تخلیه زباله است و در آن مکان نمی توانند دام و احشام خود را نگهداری کنند.

فلسطینی های الخان الاحمر می گویند که تهدیدهای اسرائیلِ مجهز به انواع اسلحه و مهمات نمی تواند آنها را از خانه هایشان جدا کند و در برابر بولدوزرهای اسرائیلی خواهند ایستاد و جان خود را فدای آب و خاکشان خواهند کرد.  

سازمان آزادیبخش فلسطین حکم تخریب روستای الخان الاحمر را یک نوع جنایت جنگی و نقض قانون حقوق جنگ و دیگر قوانین بین المللی دانست و دولت فلسطین نیز این حکم را پاکسازی نژادی خوانده است.

برخی از دولت های غربی، سازمان ملل و سازمان های غیردولتی خواستار خودداری اسرائیل از تخریب روستای الخان الاحمر شده اند و اعلام می کنند که هدف از کوچاندن فلسطینی ها توسعه شهرک ها و جدا کردن کرانه باختری رود اردن به دو بخش شمالی و جنوبی است که این امر تشکیل کشور مستقل فلسطین را دشوار می کند.  

فلسطینی های الخان الاحمر از قبیله الجهالین هستند که صهیونیست ها در دهه پنجاه آنها را از جنوب فلسطین اشغالی کوچاندند و حرفۀ آنها دامپروری است و در خانه های حلبی و چوبی زندگی می کنند.

پربیننده ترین خبرها