نشست سه جانبه صلح سوریه ساعتی دیگر برگزار می شود

نشست سه جانبه صلح سوریه ساعتی دیگر برگزار می شود
جمعه 16 شهريور 1397 - 14:48

نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با موضوع مذاکرات صلح در سوریه، تحولات و آینده این کشور تا ساعتی دیگر در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار می کند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سومین نشست سه جانبه کشورهای ایران، روسیه و ترکیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان برگزار می شود. 
قرار است در این نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره تازه ترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه به ویژه تحولات شهر ادلب گفت و گو کنند.
در آستانه‌ برگزاری نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران با موضوع بحران سوریه ، وزیران خارجه این سه کشور روز گذشته با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 
نمایندگان ارشد سه کشور در تهران برای تهیه‌ سند نشست تهران با یکدیگر رایزنی و گفت وگو کرده و پیش نویس این سند را برای ارائه به نشست سران آماده کردند. 
در پیش نویس این سند بر موضوع ادامه مبازره با تروریسم در سوریه، ضرورت بازگشت آوارگان سوری و ساماندهی آنها و همچنین موضوع تبادل بازداشت شدگان و مفقودان این بحران تاکید شده است. 
نشست تهران سومین نشست روسای روند آستانه یا صلح سوریه است که پیش از این در روسیه و ترکیه برگزار شد. 
نمایندگان سه کشور تاکنون در قالب اجلاس صلح آستانه، 10 نشست برگزار کرده اند که نتایج این نشست ها در دو نشست رؤسای جمهور سه کشور ارزیابی، تأیید و تصویب شده است.
به گزارش ایرنا، نخستین نشست سران روند آستانه اول آذرماه سال گذشته در سوچی روسیه و 15 فروردین ماه امسال در آنکارا تشکیل شد. 
نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره صلح و تحولات سوریه در حالی امروز در تهران برگزار می شود که به گفته تحلیلگران، این نشست کانون توجهات جهانی به منظور حل بحران این کشور است.
صاحبنظران مسایل بین المللی تاکید دارند: حضور رییسان جمهوری روسیه و ترکیه در تهران از یک سو و برگزاری چنین نشستی در تهران از سوی دیگر، نشان دهنده اهمیت نقش ایران در تحولات سوریه بوده و از این منظر، نشست تهران یک رویداد مهم منطقه ای است.

پربیننده ترین خبرها