تهدید «حفتر» به لغو انتخابات لیبی

تهدید «حفتر» به لغو انتخابات لیبی
جمعه 16 شهريور 1397 - 15:45

فرمانده ارتش لیبی تهدید کرد که در صورت عدم برگزاری سالم انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری، این انتخابات را لغو خواهد کرد.

العالم- لیبی 

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی ضمن تأکید بر اینکه از جمله افراد خواهان برگزاری انتخابات است، گفت که «با این حال در صورتیکه ثابت شود این انتخابات سالم نبوده است، ارتش آن را ناکام خواهد گذاشت.»

حفتر همچنین در دیدار با شیوخ و سرشناسان شهر بنغازی در شرق لیبی، بر حمایت از انتخابات لیبی و به رسمیت شناختن نتایج آن در صورت برگزاری سالم و شفاف انتخابات، تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حفتر درباره درگیری‌های چند روز گذشته در طرابلس پایتخت لیبی نیز تصریح کرد که «بحران در طرابلس بایستی در نزدیک‌ترین زمان ممکن پایان یابد و سکوت در برابر وضعیت کنونی ممکن نیست و آزادسازی طرابلس بر اساس یک طرح نظامی گزینه‌ای اجتناب‌ناپذیر است.»

شهر طرابلس پایتخت لیبی از هفته پیش شاهد درگیری بین گروه‌های وابسته به دولت وفاق ملی و گروه موسوم به «اللواء السابع» بود که روز سه‌شنبه هیأت سازمان ملل در امور لیبی پس از برگزاری یک نشست از توافق آتش‌بس در طرابلس خبر داد.

گروه‌های لیبی در ماه می گذشته تحت نظارت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس نشستی را تشکیل و طی آن درباره برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی لیبی در روز ۱۰ دسامبر آینده توافق کردند.

پارلمان طبرق: هدف از دعوت به برکناری «عبدالله الثنی» ایجاد هرج و مرج است

«ابراهیم الدرسی» عضو مجلس نمایندگان (پارلمان) لیبی در شهر طبرق واقع در شرق این کشور گفت که شماری از نمایندگان خواستار برکناری «عبدالله الثنی» رئیس دولت موقت هستند.

الدرسی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود که این نمایندگان در بیانیه‌ای شدیداللحن علیه دولت موقت خواستار عزل عبدالله الثنی شده‌اند که البته مسئله تعجب‌برانگیز این است که این افراد از طرفداران «فائز السراج» و حامیان آن هستند.

وی تصریح کرد که ما شاهد جنگ، خرابی، هرج‌ومرج، گسترش سلاح و بی‌ثباتی و ناامنی در طرابلس هستیم در حالیکه شورای ریاستی به ریاست السراج از ارائه ابتدایی‌ترین خدمات به شهروندان اعم از تأمین امنیت، برق و نظارت بر آن، ناتوان بوده است.

از زمان سرنگونی رژیم قذافی، دو قدرت حاکمه در لیبی وجود دارد یکی دولت وفاق ملی در طرابلس که جامعه جهانی آن را به رسمیت شناخته است و دیگری دولت موقت در شرق لیبی که با سرلشگر «خلیفه حفتر» مرتبط است و جامعه جهانی آن را به رسمیت نشناخته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها