ارتش نیجریه 21 غیر نظامی را از چنگال بوکوحرام نجات داد

ارتش نیجریه 21 غیر نظامی را از چنگال بوکوحرام نجات داد
جمعه 16 شهريور 1397 - 22:11

ارتش نیجریه امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، 14 جنگجوی بوکوحرام را از پای در آورد و 21 غیر نظامی اسیر در دست آن ها را نجات داد.

العالم- آفریقا

به نقل از «دیلی نیجرین»، «تگزاس شوکو » سخنگوی ارتش نیجریه در این بیانیه افزود، بوکوحرام دو روز پیش کمینی در نزدیکی شهر بولکا واقع در شمال شرق این کشور ایجاد کرده و 21غیر نظامی را که سوار بر یک اتوبوس بودند، ربوده بود.
شوکو در ادامه گفت، ارتش پس از تحقیقات و کار اطلاعاتی دقیق، متوجه شد افراد ربوده شده در روستایی به نام «امداجا ماچی » نگهداری می شوند و در نتیجه به آنجا حمله و آنان را آزاد کرد.
پنجشنبه هفته گذشته ده ها جنگجوی بوکوحرام به یکی از پایگاه های ارتش واقع در استان «بورنو » نیجریه حمله کرده و پس از مدت کوتاهی کنترل آن را به دست گرفتند و بیش از 48 نظامی دولتی را به قتل رساندند.
«بوکوحرام » در زبان هوسایی، به معنای «حرام بودن آموزش غربی» است. این گروه در ماه ژانویه سال 2002 (دی 1380) توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام 18 بهمن ماه گذشته با انتشار ویدیویی مقام های نیجریه و طرفداران آموزش به سبک کشورهای غربی را به حملات تروریستی بیشتر تهدید کرد.
شیکاو افزود، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.
شیکاو از سال 2009 و پس از کشته شدن «محمد یوسف » بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه را بر عهده دارد.
بوکوحرام پیشتر با شبکه القاعده ارتباط داشت اما در مارس (اسفند) 2015 با ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش بیعت کرد و نام خود را به ولایت غرب آفریقا تغییر داد.
بوکوحرام فعالیت خود را در کشورهای حوزه دلتای نیجر از جمله نیجریه، نیجر و کامرون و همچنین چاد گسترش داده و با حملات انتحاری با استفاده از زنان و کودکان، هزاران شهروند این کشورها را به خاک و خون کشیده است.
عملیات تروریستی بوکوحرام تاکنون باعث کشته شدن 20هزار نفر و آواره شدن بیش از دو میلیون و 600هزار نفر در نیجریه شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها