روزنامه لبنانی: بر خلاف تلاش‌های اسرائیل، کار ایران در سوریه رو به پیشرفت است

روزنامه لبنانی: بر خلاف تلاش‌های اسرائیل، کار ایران در سوریه رو به پیشرفت است
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 10:19

روزنامه لبنانی البناءتاکتیک‌های عملیاتی منحصر به فرد ارتش سوریه و مقاومت را عامل شکست تجاوزهای مکرر اسرائیل توصیف کرد.

العالم- لبنان 

روزنامه لبنانی «البناء » در یادداشتی با عنوان «اسرائیل آمار از ناکامی‌های خود می‌دهد اما ژنرال سلیمانی با اقتدار پیش می‌رود»، به قضیه اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در سوریه در نتیجه تاکتیک‌های ویژه و منحصر به فرد ارتش سوریه و مقاومت پرداخت.

«محمد صادق الحسینی»، نویسنده این یادداشت در ابتدا به سخنان «ژنرال یائیر» نامزد ریاست ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در نطق چند روز پیش خود در کنفرانس امنیتی در شهر هرتزلیا در شمال تل آویو اشاره کرد که گفت، همه بمباران‌های هوایی و موشکی اسرائیل در طی بیست و یک ماه گذشته علیه اهداف ایرانی در  سوریه، ژنرال قاسم سلیمانی را از ادامه کار خود باز نداشته است بلکه او را به خلق روش‌های جدید برای استقرار مجدد نیروهایش در سوریه و به‌کارگیری تاکتیک‌های نظامی جدید سوق می‌دهد که امنیت نیروهایش را تضمین و آنها را از حملات اسرائیل مصون می‌دارد.

این ژنرال صهیونیست گفته، تاکتیک های جدید ژنرال سلیمانی از حضور نظامی ایران در سوریه حمایت کرده و موجب ادامه استقرار نیروهای ایرانی در سوریه می‌شود.

یائیر پیروزی در جنگ سوریه را تنها به واسطه عملیات جاسوسی و بمباران های هوایی و موشکی به اهدافی مشخص بدون انجام عملیاتی زمینی، غیرممکن دانست.

وی گواه این اظهارات خود را عدم کاهش سطح عملیات‌های نظامی ایران به رغم حملات هوایی اسرائیل دانست و ادعا کرد ژنرال سلیمانی زیرساخت‌های نظامی ایران در سوریه را گسترش و عمیق کرده است. این ژنرال صهیونیست تاکید کرد، تصور اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در حال سقوط است، تنها خیالی خام است.

اظهارات این ژنرال صهیونیست، گلعاد اردان وزیر این رژیم را در همان کنفرانس به پاسخ واداشت که گفت: شاید مناسب نباشد که ژنرال اسرائیلی که نامزد ریاست ستاد کل ارتش است این سخنان را علنی به زبان آورد.

در همین راستا «یعقوب بری»، رئیس اسبق شاباک هم درباره  آنچه دو خطر اضافی در کنار خطر ایران هشدار داد و یکی را اقدام حزب الله در کمک به حماس برای ساخت کارگاه‌های تولید موشک و دومی وقوع جنگی با حماس در نتیجه اوضاع متنشج در این منطقه عنوان کرد.

البناء نوشت، بنابراین در اینجا، لازم است که حملات هوایی دو و سه روز پیش اسرائیل علیه اهداف نظامی سوریه در حماه و بانیاس را به طور دقیق و صحیح و به دور از احساسات و سر و صدای رسانه ای بخوانیم و آن را تحلیل کنیم.

نویسنده افزود: این دقیقا همان چیزی است که تحلیلگر ارشد عملیات هوایی که شهروند یک کشور بزرگ اروپایی است انجام داده است، تشکیلات نخست (جنگنده‌های رژیم صهیونیستی) از پایگاه روش بینا در منطقه صفد به سمت شمال تا داخل آسمان ترکیه در غرب اسکندرون برخاستند و تشکیلات دوم از پایگاه رامان دیوید در نزدیکی حیفا به سمت آسمان لبنان به پرواز درآمدند.

پس از اینکه اولین تشکیلات که از چهار جنگنده اف 16 تشکیل شده به آسمان ترکیه رسید تشکیلات فعال در آسمان لبنان شروع به اجرای سلسله اقداماتی عملیاتی به منظور تضمین موفقیت تشکیلات دوم در نفوذ به نزدیک ترین مناطقی کرد که به جنگنده هایش برای حمله به مواضع نظامی سوریه اجازه می‌داد.

نیروهای پدافند هوایی سوریه و در کنار آنها یگان‌های جنگ الکترونیک،  تشکیلات اسرائیل را رصد کرده و  از همان لحظه نخست بلند شدنشان  از پایگاه‌های هوایی، مسیر آنها را دنبال کرده و اهداف مد نظر دشمن را مشخص کردند.

نویسنده گفت: تصمیم فرماندهی نظامی سوریه برای مقابله با تجاوز و خنثی‌سازی اهداف آن یا جلوگیری از دستیابی به آنها، خواه با موشک‌های پدافند هوایی یا از طریق روش‌های واحدهای جنگ الکترونیک است که در دفع حملات دو روز پیش سوریه شرکت کردند و موفق به منحرف کردن تعدادی از موشک‌های اسرائیلی از اهداف و انهدام آنها شدند.

وی افزود: این به معنای موفقیت فرماندهی نظامی سوریه در جلوگیری از دستیابی دشمن به اهدافش است و صرفنظر از آنچه که در برخی از بحثها در مورد عدم مداخله پدافند هوایی روسیه یا دیگر فتواهایی که فاقد دقت و حرفه ای بودن هستند، مطرح می شود، رهبری سوریه تاکتیک‌های عملیاتی را پیش گرفته که کاملا موفقیت آمیز است با وجود اینکه هیچ هواپیمای دشمن سرنگون نشد.

البناء در پایان آورد، این تلاش اسرائیل، چیزی جز حلقه شکست جدیدی نبود که به زنجیره ناکامی‌های سابق اسرائیل اضافه شد و به گفته کارشناسان این امر موید این ایده است که  بر اساس اطلاعات دقیقی که در اختیار داریم برخورد روسیه و سوریه با این تلاش ناکام، حرفه ای و دقیق  و موفق بوده است.

فارس 

پربیننده ترین خبرها