واکنش تشکیلات خودگردان به بسته شدن دفتر «ساف» در آمریکا

واکنش تشکیلات خودگردان به بسته شدن دفتر «ساف» در آمریکا
دوشنبه 19 شهريور 1397 - 19:16

تشکیلات خودگردان از خبر تصمیم بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت هدف آمریکا، حمایت از «رژیم اشغالگر و جنایت‌های آن» است.

العالم _ فلسطین اشغالی

«یوسف المحمود» یوسف المحمود سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان از  بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در آمریکا ابراز تأسف کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطین «وفا»، المحمود ادامه داد اسرائیلی که آمریکا از آن به عنوان دوست و متحد صحبت می‌‌‌کند امروز در تمام جهان به عنوان آخرین اشغالگر تاریخ شناخته می‌شود و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باید اعلام کند این کشور دوست و متحد آخرین اشغالگر تاریخ است و برخلاف قانون و عرف بین‌الملل، از تمام سیاست‌های سیاه این اشغالگر علیه سرزمین اشغال‌شده فلسطین و ملت آن حمایت می‌کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان تأکید کرد اینگونه سیاست‌های آمریکا، روشی اشتباه است و نتیجه آن تنها تنش و نگرانی بیشتر در منطقه است.

«صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» نیز اعلام کرد بستن دفتر ساف در آمریکا عواقب وخیمی در تخریب نظام بین‌الملل خواهد داشت و هدف از این اقدام، حمایت از رژیم اشغالگر «اسرائیل» و جنایات آن است.

 بر اساس گزارش عریقات گفت: رسما به ما اعلام شد که به دلیل ادامه رجوع به دادگاه لاهه علیه جنایات جنگی اسرائیل، سفارت ما در واشنگتن بسته خواهد شد و پرچم فلسطین پایین خواهد آمد. فقط این نیست بلکه دولت آمریکا به باج‌خواهی از دادگاه لاهه نیز روی آورده و از خلال این تریبون جهانی که در راستای تحقق عدالت بین‌الملل کار می‌کند، دست به تهدید می‌زند.

وی ادامه داد: آمریکا می‌تواند دست به اینگونه اقدامات یکجانبه در راستای خدمت به حزب راستگرای اسرائیل بزند و کمک‌های مالی به ملت فلسطین را متوقف کند اما نمی‌تواند اراده ملت ما را بگیرد. ما به مسیر قانونی و سیاسی خود بویژه در دادگاه لاهه برای تحقق عدالت ادامه خواهیم داد.

به نوشته «وال استریت ژورنال»، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا امروز (دوشنبه/19 شهریور) در یک سخنرانی بستن دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن را اعلام می‌کند.

پربیننده ترین خبرها